Ättika i stor flaska

lady_vip

Trådstartare
Kära Buke, finns ättika i stor flaska (helst 1 liter eller mer) att köpa någonstans? Min googling ger noll i resultat.

Perstorp ättika finns i 24%, men jag har ingen aning om det finns i så stor förpackning som en liter eller mer.
Ja, jag köper Perstorps nu, men de går åt så himla fort och det känns som slöseri. Tänker att jag får använda dubbelt så mycket av den 12%, men det kanske inte gör så stor skillnad.

Sant! Jag använder det för att tvätta med, kan man tvätta med ogräsättika tro..?

Jag vet att vissa tvättar illaluktande funktionskläder i ogräsättika. Mindre mängder (hur mycket det nu innebär?) ogräsättika får spolas ut i avlopp om det är väl utspätt med vatten, så det borde ju funka. Men om det är lämpligt beror säkert på vad man har för typ av avlopp inbillar jag mig.

Åh det här harjag funderat på att börja med! Hur gör du?
Det är hundgrejerna jag kör med ättika, bara häller det i tvättbollen med flytande tvättmedel, kanske en halv dl till en maskin.

Min ena hund är lite inkontinent, hittills det enda som får bort doften.

Luktar inget och tvätten blir fräsch.

Kära Buke, finns ättika i stor flaska (helst 1 liter eller mer) att köpa någonstans? Min googling ger noll i resultat.

Jag brukar köpa på Willys, de har plastlitrar av både ättika och äppelcidervinäger, till väldigt förmånligt pris, som jag brukar kamma åt mig hela lagret av. Ättikan är dock 12% om jag minns rätt.

Liknande trådar

Mat Jag råkade köpa 1.3 kg picnicbog av gris och vill tillaga den (helst som en klump) i min slowcooker på söndag. Kära buke hur gör jag...
Svar
0
· Visningar
115
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
630
Senast: Pegasus63
·
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 248
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 067
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar