Attans...Vaccinering!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Insåg idag att det mina pållar skulle varit vaccinerade för en vecka sen. Det blev så knasigt att veterinären kom en månad för tidigt förra året och jag har varit så inställd på oktober som vanligt. :crazy: Så nu funderar jag om det är så att man måste starta om vaccineringen nu? Har för mig att det är så.

Sv: Attans...Vaccinering!

Jag säger som jag brukar säga varje gång den här frågan dyker upp på Buke - fråga veterinären om han/hon kan tänka sig skriva tillbaka vaccinationen en vecka. Vaccinet går ju inte ur kroppen på dagen.

Det är nog bättre att göra om hela grejen igen. Är det gjort så är det gjort. Ska i alla fall skriva datumet den här gången med stora bokstäver och helst om man kunde få det att blinka och tjuta rejält när det närmade sig.

på med urringningen å ändra datumen på stallkalendern å visa veterinären :P

tips: ta en tejpbit på utsidan av passet med "nästa vaccination"...

hindrade ifs inte mig från å glömma... tur att en del andra i stallet hade minnet med sig :D

tips 2: lägg in en påminnelse i typ outlook i daton... så "blååååjnk* så blir du påminnd om ett halvår igen :banana:

Det är väl det att jag vet att min veterinär aldrig skulle gå med
på att göra det.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
621
Senast: YlvaG
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Sirap
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25