N
Nozer
Trodde jag vart med om det mesta...men det här tar nog ändå priset, heh
Är ute på kvällsprommenad. Kommer gåendes efter en cykelbana, o längre fram ser jag ett par komma gåendes.
Helt plötsligt börjar dom ropa "charlie, kom hit, charlie, kom hit".
Helvete tänkte jag, jag orkar inte med lösa hundar...
Tittar mig omkring, o ser inget.
Dom fortsätter ropa...jag fortsätter titta...
O vänta, där är ngt som rör sig, eller är det ett löv i vinden, eller...
Det som rör sig kommer närmare, o jag kan fortfarande knappt urskilja om det är en muterad sork, eller ngt i hundform...
Slutligen kommer den framlunkandes. Lite sådär lagom kaxxig.
jag tar ett steg frammåt med min hund bakom mig, o säger "charlie, gå hem".
Det hjälper inte, utan nu börjar den lilla råttan vråla o flyga frammåt.
Ner med handen o försöka stoppa, o vad gör kräket, jo hugger efter mina fingrar.
daskar till med handen o den avbryter, för att sekunden efter gå till attack igen, o igen, o igen, o igen...
Hela tiden har jag min "älska allt o alla hund" att hålla reda på, som fortfarande inte insett att den lilla råttan inte alls vill leka.
Till slut kommer ägaren framspringandes o försöker få tag på hunden, som är helt vansinnig o inte ens tillåter henne att ta upp den.
Maken till etterigt litet sattyg har jag nog aldrig sett....
Hon får till slut upp den, jag lugnar ner min hund o går vidare, när jag passerar tjejen säger jag:
"Ja det är tur att MIN hund inte är aggresiv i såna här lägen iaf".
Skamset tittar hon bort o säger: "ja".
Är dessa småhundar så jäkla omedvetna om sin storlek?
Likssom, vi har en fullvuxen kille på drygt 60cm i mank. Den där var mindre än en anorektisk katt. Vadå självmordspilot...
Våran kille skulle klyvt den där på mitten, o smaskat i sig halva innan vi ens hunnit reagera, om han nu varit aggresiv...
Likaså ägarna...
Likssom, hallå??
Ni har en jäkligt liten hund, som inte är större än att en katt skulle få sig ett skrovmål...hur fan kan ni våga ha den lös när ni uppenbarligen inte har koll på den?
Vet inte om jag ska skratta eller gråta...
Sitter mest o småler över tanken på hur ngt så litet, kan vara så totalt slut i skallen..
"Ge dig inte på berg när det finns smågrus"
/Tobbe
Är ute på kvällsprommenad. Kommer gåendes efter en cykelbana, o längre fram ser jag ett par komma gåendes.
Helt plötsligt börjar dom ropa "charlie, kom hit, charlie, kom hit".
Helvete tänkte jag, jag orkar inte med lösa hundar...
Tittar mig omkring, o ser inget.
Dom fortsätter ropa...jag fortsätter titta...
O vänta, där är ngt som rör sig, eller är det ett löv i vinden, eller...
Det som rör sig kommer närmare, o jag kan fortfarande knappt urskilja om det är en muterad sork, eller ngt i hundform...
Slutligen kommer den framlunkandes. Lite sådär lagom kaxxig.
jag tar ett steg frammåt med min hund bakom mig, o säger "charlie, gå hem".
Det hjälper inte, utan nu börjar den lilla råttan vråla o flyga frammåt.
Ner med handen o försöka stoppa, o vad gör kräket, jo hugger efter mina fingrar.
daskar till med handen o den avbryter, för att sekunden efter gå till attack igen, o igen, o igen, o igen...
Hela tiden har jag min "älska allt o alla hund" att hålla reda på, som fortfarande inte insett att den lilla råttan inte alls vill leka.
Till slut kommer ägaren framspringandes o försöker få tag på hunden, som är helt vansinnig o inte ens tillåter henne att ta upp den.
Maken till etterigt litet sattyg har jag nog aldrig sett....
Hon får till slut upp den, jag lugnar ner min hund o går vidare, när jag passerar tjejen säger jag:
"Ja det är tur att MIN hund inte är aggresiv i såna här lägen iaf".
Skamset tittar hon bort o säger: "ja".
Är dessa småhundar så jäkla omedvetna om sin storlek?
Likssom, vi har en fullvuxen kille på drygt 60cm i mank. Den där var mindre än en anorektisk katt. Vadå självmordspilot...
Våran kille skulle klyvt den där på mitten, o smaskat i sig halva innan vi ens hunnit reagera, om han nu varit aggresiv...
Likaså ägarna...
Likssom, hallå??
Ni har en jäkligt liten hund, som inte är större än att en katt skulle få sig ett skrovmål...hur fan kan ni våga ha den lös när ni uppenbarligen inte har koll på den?
Vet inte om jag ska skratta eller gråta...
Sitter mest o småler över tanken på hur ngt så litet, kan vara så totalt slut i skallen..
"Ge dig inte på berg när det finns smågrus"
/Tobbe