Att vårda sitt bete

Sv: Att vårda sitt bete

Har precis mockat och betesputsat alla hagarna och de är så fina. Älskar när allt är nygjort och jag vet att allt är rent och snyggt. Mockar alla hagar året om.

Vi putsade igår och det ska bli intressant att se hur/var/vad dom äter,när vi släpper på dom igen om ca 2 veckor.;)

kossor kan man ju ibland få låna (tänker på dessa långhåriga saker som inte direkt används till annat än just röjning) dom funkar ju lika bra som fåren, bara det att dom är lite större:p

Liknande trådar

Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 812
Senast: Hoppsin
·
Hästvård Min nordsvensk hade fång för 13 år sedan, det upptäcktes ganska tidigt och behandlades hos veterinär. Förra året blev hon lite lite...
Svar
0
· Visningar
782
Hästmänniskan Jag har bott fem år på vår lilla hästgård. Vi har 2 hektar sommarhage och ca 0,5 vinterhage. När jag flyttade hit, 05, spred jag gödning...
Svar
6
· Visningar
6 902
Senast: Cillaramsa
·
Hästvård På måndag inväntar jag svar på blodproverna om min shetlandsponny har diabetes. Mycket kortfattat. Hon fick kraftig fång förra året...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 563
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar