Att välja hingst...

Sv: Att välja hingst...

Hur gick det med insemineringen förresten, tog det?

Vet inte ännu, jag får väl hoppas det, men men... Jag har blivit lite luttrad så jag säger inte hej förrän vi har gjort minst TVÅ positiva ultraljud, helst fler. (ännu har vi inte gjort något alls)

Hon är i alla fall krokhasig, det skulle jag absolut säga. Max en 7:a på dem. Jag skyller på Arogno där. :p Men röra sig lär hon kunna, och i övrigt är hon hur snygg som helst. Hmm.

Du har nog rätt, jag har kanske de rosa glasögonen på :o...
Jag ska hålla tummarna för dig ang. ul:et, Fick själv positivt svar på 90 dagarskontrollen igår!

Det finns en föling i byn efter de noir. Hon är väldigt vacker från sidan med litet nätt huvud. Men hon är än så länge väldigt liten.

Har du någon bild du sätta in? Det vore hemskt trevligt att se!:d Vad har mamman för stam och vilken storlek?

Skär man dem tidigt så brukar de bli större och går de som hingstar blir de oftast maffigare med mer nacke. Sägs det i alla fall..

Rubinrot är en ganska mastig herre som jag helst hade använt på ett kvadratiskt fullblodssto. Charon blev jag inte ett dugg imponerad över på bruksprovet. Han är mastig och omoderna i typen och han travar "bakom sig". Nepp, ingen hingst som jag tror förbätterar typ. Undrar faktiskt vilka ston man skulle kunna använda honom på.

Charon är tyvärr inget som tilltalar mig. Rubinrot tyckte jag om innan, ,men efter att de har uttryckts att han inte har det som behövs för de högre klasserna så går han bort..

men tack för tipsen!:)

Fortsätter mitt tjat om Tsarevitj...;) Har du kollat på honom? Står också på Waldhof! Tror att typen hade passat Miranda perfekt!

Ska kolla på honom när jag kommer hem igen, :D Du kan vara lugn;)

Ska stressa vidare nu!

Ska kolla på honom när jag kommer hem igen, :D Du kan vara lugn;)

Ska stressa vidare nu!

Kolla på Kennedy också - vad jag vet har han fått fina föl i år, varav några 10 p på trav och mycket bra poäng på typ.

Ang Hopphingstar så tror jag att Cortus inte skulle vara helt fel att använda för att förbättra gångarterna och speciellt galoppen. Han ligger faktiskt riktigt högt som gångartsförvärvare och betänk då vilka ston han säkerligen får....hopphästar med 0gång..

Tycker också Okeanos är fin men Don Charly är ännu finare vet dock inte om han är i avel igen eller inte.

Men min absoluta favvorit är Don Premro.
Min 3-åring har en jätte fin hingst men namnet för tillfället är som bort blåst:crazy:...Är i alla fall en hingst som minna telda red förut, vet inte om hon gör dt fortfarande...

Konstigt att man kan glömma bort sin egna hästs pappa men kommer ihåg morfar:crazy:

Kom på vad hennes pappa heter:banana:, han heter Saigon

Kolla på Kennedy också - vad jag vet har han fått fina föl i år, varav några 10 p på trav och mycket bra poäng på typ.

Kennedy har jag också fått upp ögonen för! Intressant härstamning och fina föl på mönstringarna. För trådskaparen är nog hingsten för liten - 165 cm.
Vad säger Kennedys härstamning om temperament? Bra eller dåligt?
Någon som har bilder/information på vuxna avkommor till honom?

/Kristin

Lite offtopic meeen, såg Saigon på de nationella tävlingarna i Ystad. Han är jätteläcker! Hade gärna haft en häst efter honom!

Lancet; Saigon är nog också värd att titta lite extra på! Han har en tia på typen har jag för mig!

Okej mer än vad jag visste...Vet bara att han är super fin när han rör sig...Och att min häst nästan är en kopia av sin far...jätte kul:D (i alla fall när man jämför bilder)

Det var tänkt att jag skulle ha visat min på 3-års test men hon var lite för tunn efter fällningen så et blev ingen visning och det var öite tråkigt eftersom jag ville ha hennes extriör bedömt osv...

Men det är ju inte försent med att få gångarterna bedömda:D Ska visa henne på 4-års championatet i fall allt går som det tänkt:D

Och är övertygad om att hon kommer och va bland de främsta om hon sköter sig på banan...och det vet jag ju inte om hon gör...

Okeanos och dom charly är jag inte intresserade av.

Tyvärr inte heller Saigon, menb tack för tipsen!

Om det är den kennedy som jag tror att det är så vet jag en avkomma som, en bekant precis köpt, stor (170) och är mycket trevlig, fruktansvärt snäll,

Jag vill betäcka med en stachomo hingts, med det elektriska som han har..:crazy:

Liknande trådar

Avel Tänkte betäcka mitt irländska sto till våren, hon är född 2011 och tanken är att ta ett föl nu, rida vidare på henne och sen avla lite...
Svar
16
· Visningar
4 003
Senast: Novali01
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 326
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 959
Avel Ska betäcka mitt halvblodssto igen och går i tankarna att betäcka med samma hingst som jag tidigare använt. Jag gillar den första...
Svar
6
· Visningar
1 186
Senast: tabac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka