Z
ZätaHå
Har en jättetrevlig häst som hoppar jättehopp, aldrig vägrar, hoppar det mesta, bjuder trevligt och allt du kan tänka dig utav en helt vanlig allroundhäst. Men mitt problem är att jag är hopprädd själv, upp till 80 i bana går det oftast bra och jag är själv säker. Men sedan så börjar jag bli fjantig; ger längre tyglar, bromsar innan hinder, blundar och låter hästen bara fara iväg efter att vi hoppat ett hinder. Jag har kompisar (och har själv ett par gånger) som hoppat henne mycket högre, hon gör fina hopp och gillar hoppningen! Jag vill ju gärna ut och tävla till hösten, men är säker på att jag skulle bli så nervös att jag trillar av på framridningen eller ngt pga att jag skulle tro/tycka att banan skulle vara för svår.
Ibland när jag byggt upp ett par hinder och ska hoppa så börjar jag nästan att grina för jag VILL och hästen VILL men jag vågar knappt! Jag vet inte direkt vad jag är rädd för, om det är höjden, att hon ska vägra eller att hon ska riva?
Nu har det verkligen gått utför, jag vågar nästan på sin höjd trava emot ett (ETT!) rätuppstående hinder på 40-50 cm och kombinationer vågar jag knappt hoppa.
Vad borde jag göra? Det är så synd, för min häst är ju så duktig
-gnäll-
Ibland när jag byggt upp ett par hinder och ska hoppa så börjar jag nästan att grina för jag VILL och hästen VILL men jag vågar knappt! Jag vet inte direkt vad jag är rädd för, om det är höjden, att hon ska vägra eller att hon ska riva?
Nu har det verkligen gått utför, jag vågar nästan på sin höjd trava emot ett (ETT!) rätuppstående hinder på 40-50 cm och kombinationer vågar jag knappt hoppa.
Vad borde jag göra? Det är så synd, för min häst är ju så duktig
-gnäll-