Att välja rätt

Ledsentjej

Trådstartare
Några kanske vet vem jag är, på ett sätt struntar jag också i det men väljer ändå att vara anonym..

Tar inte med alla detaljer...

För ett halvår sen kom jag in på utbildningen jag ville komma in på.
Det började knackigt men jag hoppades att det skulle släppa när jag hade jobbat ett tag. Det tar ju alltid ett tag att hitta sin plats osv.

Har en chef som kan vara väldigt elak ibland och han har svårt att komminucera med sina anställda och att organisera saker och ting.
Han är väldigt duktig på att prata, men kan inte omsätta det han säger i praktiken. Det har verkligen varit ett helvete i bland.

Ledig är jag knappt heller, är jag ledig får jag veta det samma dag eller på kvällen dagen innan. Han får utbrott om vi anställda diskuterar med varandra på måndagen vem som ska vara ledig vilken dag nästa helg.
Har kontrakt för 40 timmars veckor, jobbar nästan 60 timmar och han menar att vi ändå jobbar så lite.

Har kommit till jobbet på morgonen flera gånger och chefen + några anställda är borta.
Då har dem åkt iväg på "jobb" och jag vet ingenting.

Jag har nu alltså gått i lite med än ett halvår och hamnat i depression pga jobbet. Gråtit i stort sett varenda dag för att jag inte vill dit eller pga saker om hänt på jobbet.
Har funderat länge på att hitta ett nytt ställe osv och för några dagar sen orkade jag inte längre.
Jag gick till chefen och sa att jag vill byta utbildningsplats.

Först blev han smått sur och la orden i munnen på mig om varför jag vill sluta osv. Han avslutade det hela med att säga ungefär: "Ja det är ju ditt val".

Resten av dagen fortsätter med att han helt plötsligt är SNÄLL!
Han säger att han trivs att jobba med mig och att det här är ju en chans som inte är så lätt att få och den bör jag ta.
Han tittar på mig med stoooora rådjursögon och menar:
- Jag vill ju att man ska må bra här.

Med tanke på hur jä*la dåligt jag har mått så var jag verkligen 100 % säker på att jag ville bort.
Men nu har chefen vänt på kakan och nu har dagarna efter mitt uttalande varit okej!
Tyvärr är jag en person som lätt får dåligt samvete, är det det jag har nu?
"Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar jag mig igen".

Det kanske är en chans, men jag en anledning till att jag ville byta var också för att byta inriktning. Inriktningen på mitt nuvarande jobb är inte den som jag hade tänkt från början och den verkar inte bli min inriktning heller.

Men som sagt då menar chefen bara att den inriktningen kan jag göra resten av livet.

Åh suck... Säkert jätterörigt, men jag blir tokig på situationen.
Hjälp? Vad ska jag göra...

Jag är rädd att chefen är snäll nu för att han vill ha kvar mig, sen håller det i sig ett tag, men hur länge?
 
Sv: Att välja rätt

Jag tycker det verkar mysko ditt arbete. Alltså, du ska jobba 40 timmar men det blir i regel 60..

Hade jag varit som du hade jag INTE litat på min chef. Tycker han verkar vara mycket konstig. Är du inte medlem i någon fackförening? Dom är ju till för att hjälpa.

Hoppas det ordnar upp sej på ett eller annat vis, tycker så synd om dej!
 
Sv: Att välja rätt

Ja, tyvärr är det så i min bransch att det lätt blir mer.
Vissa har det dock bättre, men min chef menar att jag är redan ledig så mycket (!!!) och han kan inte anställa fler folk, vilket egentligen behövs!
Jobbar så himla många timmar + övertimmar och är ledig MAX en dag i veckan.

Jag får ju inte heller betalt för övertimmar eller nån ledighet extra för det.
Jag försöker hålla fast vid hur det har varit och hur jag har mått, han tänker väl antagligen bara på sig själv och blir därför snäll nu så att jag stannar.

Kan ju tillägga att 5 personer har sagt upp sig innan jag kom dit, och det var under en tidsperiod som inte var så lång.
Alla säger samma sak.
 
Sv: Att välja rätt

Tycker det verkar helskumt. Visst kan det i många branscher vara mkt övertid osv men du har ändå vissa rättigheter. Du har t ex rätt till ledigt två dagar/vecka och jobbar du mer än heltid dvs mer än 40 timmar har man rätt till överrtidsersättning eller så ska du få komp ledigt. Tycker du ska prata med din fackförening om detta. Din chef beter sig enligt din beskrivning mkt märkligt. Fattar inte riktigt om du är anställd eller har praktik? Som praktikant ska du inte behöva jobba övertid du är ju inte anställd då och det borde inte vara ngn skillnad om du är där eller inte. Hoppas det löser sig för dig....
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
3 080
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 593
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 354
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 722
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp