Att utmana sig själv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kära dagbok,

Ikväll gjorde jag något jag tycker är jobbigt. Jag gick och handlade. Ensam. Jag insåg att det nog är första gången jag går hemifrån för att handla och sedan tillbaka hem igen själv. Annars har jag bara slunkit in påväg från jobbet och köpt någon enstaka sak. Nu var jag hemma, skrev en lista och gick till affären och handlade sakerna på listan.

Det var töntigt jobbigt, men jag gjorde det. Jag var där i en evighet känns det som, irrade runt lite lagom panikslaget och det tog lång tid att hitta det jag skulle ha. En sak var det dessutom någon som stod nästan ivägen för, och jag vågar inte gå nära någon eller be någon flytta sig så då fick jag gå ett varv och sen gå tillbaka igen.

Efter att jag betalat packade jag mina saker lite snabbt, sen gick jag åt sidan för att i lugn och ro kunna gå igenom mina rutiner och ordna mina saker. Det tog en stund men sen kunde jag gå. Jag behövde bara stanna en gång till utöver det för att titta i min plånbok så kortet låg där.

Jag köpte en massa frukt och bär eftersom jag var så duktig som gick dit. Jag blev dock extremt trött och mår både illa och har fruktansvärt ont i huvudet, så jag kommer nog inte kunna äta något. Men men, det är en dag imorgon också.

Det är bra att utmana sig själv ibland i lagom stora doser. Jag har också haft problem att gå i affärer. Men problemet är borta. Det är möjligt för dig med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 196
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Eller själläsning på Svenska, jag gjorde en sån i går och det var en omvälvande upplevelse. Tänker inte gå igenom att hon sa, men det...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 223
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 676
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Rumsväxter 2