Att träffa en ny...

E

Esperanza_1980

Separerade för ca ett halvår sen. Har två barn på 3 resp 7 år. Om man träffar en ny, hur bär man då sig åt för att förklara för barnen osv. ? Det känns lite skrämmande eftersom jag är rädd att barnen ska bli ledsna och att min f.d. ska gå ner sig totalt eftersom han fortfarande vill ha mig. Är det för tidigt ett halvår efter en separation? Dela med er av era egna erfarenheter.
 
Sv: Att träffa en ny...

Om du har möjlighet, umgås med den nya ett tag själv först tills du är "säker" på din sak så behöver du inte introducera flera stycken "nya" per år för barnen.
 
Sv: Att träffa en ny...

Antar att det inte är förtidigt om man träffats i några månader då? Men barnen, stackars dom. Det måste vara tillräckligt jobbigt att inte bo med båda föräldrarna..
 
Sv: Att träffa en ny...

Min son (6 år) tycker det är hur kul som helst när pappa har flickvän och sonen ser bara det som något positivt. Själv kan jag tycka lite synd om flickvännerna som blir terroriserade som lekkompisar av sonen när de försöker ställa sig in hos pappan *skratt* Jag har på snart två år inte presenterat någon av mina pojkvänner för sonen men han minns ännu någon från tidigare (när han alltså var 4 år) och ser det som något kul och positivt.
 
Sv: Att träffa en ny...

Mina barn har iofs träffat killen ifråga, men bara i egenskap av en vän till mig. Och dom gillar honom mkt.Frågan är hur de skulle reagera om jag berättade att vi är ett par..
 
Sv: Att träffa en ny...

För snart 4 år sen tog det slut mellan mig och min dotters far. Träffade ett par stycken men det funkade inte. Och dom träffade inte min dotter heller. Mitt ex fick träffa min dotter ( hon fyller snart 5 år). Men det tog tid innan han fick det och det tog tid innan min dotter tyckte om honom.
Men det tog slut efter 6 månader.
8 månader senare så träffade jag min pojkvän som jag har idag. det tog lång tid innan han träffade min dotter eftersom han bor så långt ifrån oss. Så först fick dom prata i telefonen sen så träffades dom.
Henrik tycke direkt om min dotter och tvärtom. Dom leker som bästisar. Det gick så snabbt så fick dom kontakt direkt.
Kändes så skönt och nu har vi varit tillsammans i 9 månader.
Min dotter tycker det bara är kul.

mvh
 
Sv: Att träffa en ny...

Gör inte så stor affär av det, så tror jag inte barnen gör det heller. Vill du tvunget förklara något så bara berätta att ni tycker väldigt mycket om varandra, eller nåt lika odramatiskt. Umgås mer o mer, så ni "skolar in" barnen i förhållandet. Tänk på bara att det är ju en relation för barnen också, och är du inte alldeles säker så ta det hellre lugnt med introduktionen i er familj.

Min flicka var 6 år, vi hade varit ensamma i nästan två år när jag träffade min nuvarande make. Det var inga som helst problem, men jag väntade mig heller inga;)

Hade ett förhållande där emellan, som inte fungerade då han försökte "uppfostra" min dotter på ett sätt som inte jag kunde ställa upp på. Så hon mådde dåligt, jag mådde dåligt, bara att lägga ner.

Lycka ill!
 
Sv: Att träffa en ny...

sådär kännde jag oxå efter min skilsmässa. min "nya" umgicks mkt. med oss (både mig och ungarna) ett år efter skilsmässan som vänner (vi hade träffats i ett halvår utan barnens vetskap innan). det hela slutade med att ungarna sa till mig att "bli ihop" med den "nya" :)

komentarer som - men mamma, han är ju jättekär i dig. det märks jättetydligt. kan du inte va ihop med honom ? tycker inte du om honom ? vi tycker om hopnom. så när vi väl blev i lag så kännde barnen det som att dom "tussat ihop oss" :D:angel:

vi är fortfarande särbor, men det är för att jag velat ha det så. jag va gift i väldigt många år med mitt ex. så jag har behövt den "egentiden" vi ska troligen flytta ihop under nästa år, då har vi varit i lag i över 3 år.
 
Sv: Att träffa en ny...

*delvis knapplån*

"Men mamma, skaffa en pojkvän!!" sade min son till mig i våras... Han ville ha en jättestudsmatta och jag sade att det går inte eftersom jag inte kan flytta den själv - lätt fixxat tyckte sonen :-)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 961
Senast: Elendil
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 431
Senast: Destiny_D
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 943
Senast: Ava22
·
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp