Att tävla i vid varmt väder

A

ArabianGirl

Vad tävlar ni i när det är varmt ute? Har ni något speciellt eller tar ni bara på er kavajen när ni ska hoppa ändå?

Sv: Att tävla i vid varmt väder

Säger domaren att det är okej att hoppa utan kavaj så har jag bara skjorta, annars är det ju kavaj som gäller. Man står nog ut dom 2 min man är inne på banan.

Tänkte mest på lokal tävling där det inte är tvång med kavaj :)

för mig betyder tävling = Kavaj.

Jag kan rida fram utan men på banan är det kavaj som gäller.
Har ridit i skjorta en gång (de var verkligen hysteriskt varmt) och de gick asdåligt och vi kraschade mer eller mindre.
hade säkert inte med kavajen att göra ;) men man ser ju omen överallt :p

Tänkte mest på lokal tävling där det inte är tvång med kavaj :)

Okej, för mig är det som med FT_ryttare, tävling=kavaj. Men oftast brukar väl även domare på lokala tävlings säga att det är okej att rida i skjorta om det är varmt?
Jag har hursomhelst alltid skjorta när jag tävlar så säger domaren är det är okej att hoppa i kortärmat så blir det enbart skjortan. Annars kavaj över.

Va på en tävling, tror att det va en regional, mitt i sommaren för något år sedan. 30grader varmt o domaren säger att vi måste ha kavaj på oss, själv satt hon i linne o shorts :/ Lite smått irriterade va vi allihop som va med o hoppade.

Va på en tävling, tror att det va en regional, mitt i sommaren för något år sedan. 30grader varmt o domaren säger att vi måste ha kavaj på oss, själv satt hon i linne o shorts :/ Lite smått irriterade va vi allihop som va med o hoppade.

Jag har oxå varit på tävling där man behövt ha kavaj trotts värmen, men då har det oftast varit p.g.a sponsorn.

Tycker iofs inte att det är så farligt, jag gillar min kavaj :p

Det har med din egen säkerhet att göra, ffa om tävlingen går på grus. OM du ramlar av skyddar kavajen rätt bra från att du ska skrapa upp dig illa i gruset.

Jag tävlar aldrig i kavaj då jag har säkerhetsväst på mig. Är det jättevarmt har jag långärmad tävlingsskjorta under om inte överdomaren ger tillåtelse till annat.

//Alice

Jag brukar tävla i kavajen även om det är super varmt, tycker det e snyggast och man borde klara den stunden inne på barnan med kavajen på. Annars om domaren godkänner går det ju att tävla i långärmad skjorta. :)

Just denna tävlingen gick på gräs. Tycker att vid 30 graders värme så kan det vara ok att rida utan kavaj, det är ju upp till var och en om man vill ha den som "skydd" som med säkerhetsvästen.

Just denna tävlingen gick på gräs. Tycker att vid 30 graders värme så kan det vara ok att rida utan kavaj, det är ju upp till var och en om man vill ha den som "skydd" som med säkerhetsvästen.

Nej, kavajens "vara eller icke vara" är upp till TR eller överdomaren! ;) Om en tävling går på gräs kan jag också tycka att man kan släppa på kavajtvånget vid extrem värme. Vid tävlingar på grus har jag full förståelse för om överdomaren inte släpper på tvånget!

//Alice

Jag rider med långärmad skjorta + säkerhetsväst om det är väldigt varmt, annars kavaj under västen/jacka över.

Om tävlinen går på grus, kan inte domaren tillåta långärmad skjorta? Det är ju också heltäckande.

Vad tävlar ni i när det är varmt ute? Har ni något speciellt eller tar ni bara på er kavajen när ni ska hoppa ändå?

Kavaj, alltid (även om domaren gett tillåtelse att rida utan). En kavaj skyddar så mkt bättre vid en eventuell avramling/omkullridning, och så är det ju snyggt också. Den korta tid man är inne på banan klarar man med kavaj, oavsett gradantalet.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Av olika anledningar så behöver jag ha ett par väldigt svala underställsbyxor för att få en lite fräschare känsla under ett par mycket...
2
Svar
31
· Visningar
1 413
Senast: Account
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka