Jate Volim
Trådstartare
Vad skulle ni säga är ett kompispris för att utbilda en ponny? Normalt sett tar vi 800;- i kallhyra för en stallplats (d.v.s. + foder och strö och man hjälper till med in- och utsläpp samt fodringar). När vi tidigare tagit emot hästar har vi begärt 4000;- per månad för halvblod. Då ingår träning, foder, strö och skötsel. Detta är dock en mindre ponny som ju inte äter lika mkt, dessutom handlar det om sommarmånaderna (= mindre arbete då den går ute och mindre foder, dock måste den stödfodras).
Jag tycker att det är svårt att ta betalt av sådana jag känner och särskilt eftersom mina omkostnader är lägre under sommaren. Ska man begära ett fast månadspris eller dela upp det och ta en kostnad för foder och stall och en annan för arbetet?
Vad är rimligt enligt er i förhållande till de priser som vi tidigare tagit? Jag vill erbjuda ett schysst pris men jag vill inte gå back på att arbeta...
Jag tycker att det är svårt att ta betalt av sådana jag känner och särskilt eftersom mina omkostnader är lägre under sommaren. Ska man begära ett fast månadspris eller dela upp det och ta en kostnad för foder och stall och en annan för arbetet?
Vad är rimligt enligt er i förhållande till de priser som vi tidigare tagit? Jag vill erbjuda ett schysst pris men jag vill inte gå back på att arbeta...