Att skaffa kanin!

M

Mariika

Liknande inlägg kanske finns, men jag orkar inte leta, såå...

Har funderat att skaffa kanin i några år nu, men har en allergisk lillasyster. Hon brukar iofs inte reagera så mycket längre, själv säger hon att det inte är någon fara, men man kan ju aldrig veta. även jag är gräsallegiker (men klarar av hästhållning i alla fall).

Idén nytändes när jag kom på att storsyrrans gamla ateljé i källaren står tom efter att hon flyttat hemifrån. Den är ca 7kvm stor och uppvärmd, funderade på ifall man skulle kunna ha dem där? :idea:. Då kommer ju inte lukten in i huset på samma sätt (speciellt höet, foder etc) Vill helst ha två kaniner så det alltid finns en kompis. Tänkte att dem skulle kunna springa fritt i huset dagtid, men att de bor i ateljén. Hur låter den idén, heltokig?

Jag har som nämt aldrig haft en kanin tidigare, men såå svårt borde det väl inte vara? Nångång måste väl vara den första? :crazy:. Jag undrar därför lite om hur det är att ha en kanin, hur de sköts om på bästa sätt, hur mycket försäkring kostar etc etc. Ja, ALLT!

Någon snäll som vill bidra med ett par rader? :bow:

Sv: Att skaffa kanin!

jag tycker att det låter som en ganska bra ide att ha dom där.
men ska du bara ha dom i huset? ingen typ utebur oxå som dom kan få springa o leka i? du måste ju oxå ha en bur inne där du kan lägga mat, hö,halm och så.:smirk:

man måste inte ha en bur för att man har kaninen inne, vet några som har andra ställen att lägga hö mm på.

trådskaparen:
jag tycker det låter som en rätt bra idé att ha dem där, stort får de ju iaf ;) men se till att inga sladdar finns åtkomliga... :p kaniner gillar oftast att bita på saker.

hm, ja du kan fråga mig saker om du vill, kan nog rätt mycket om kaniner (har 27).. men självklart kan jag inte allt :p ... det är väl nästan omöjligt.
så du kan pma frågor eller adda msn eller vad som om det är något du undrar :)

jag tycker att det låter som en ganska bra ide att ha dom där.
men ska du bara ha dom i huset? ingen typ utebur oxå som dom kan få springa o leka i? du måste ju oxå ha en bur inne där du kan lägga mat, hö,halm och så.:smirk:

Har tänkt skaffa en bur, (mest för att det kan vara bra att ha :smirk:) men ta bort gallret och bara använda botten, annars så hade jag tänkt lägga någon gummimatta eller dylikt över golvet (betonggolv). Men egentligen så borde väl inte en bur vara så nödvändig, egentligen? hela ateljén skulle ju bli som en stor bur :idea:.
Sommartid hade jag tänkt bygga en stooor utebur av hönsnät där de skulle kunna vara under de varma dagarna. och även bygga små hinder till sommaren :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka