Att säga upp sej under föräldraledigheten

Swat

Trådstartare
Rent hypotetiskt: Om jag skulle säga upp mej 3 månader innan min föräldraledighet är slut får jag då börja stämpla när jag eg. skulle återgått till arbetet? Eller kommer de 90 karensdagarna från och med föräldraledighetens slut?

/Swat

Sv: Att säga upp sej under föräldraledigheten

Först o främst så kan du ju inte vara föräldrarledig under din uppsägningstid. Om du säger upp dig 3 mån innan föräldraledighet är över så räknas din uppsägningstid från de att du återkommer till jobbet. Du måste jobba under din uppsägningstid. Om du nu inte blir arbetsbefriad. Sen räknas karensdagarna från de datumet du slutar, som jag fått veta iaf.

Jag återgick till "jobbet" from 1 januari. Vi hade dock blivit uppsagda redan i april 2010 då dom la ner vårt kontor, men jag var föräldraledighet till januari, därför räknades min uppsägning efter f-ledigheten. Var arbetsbefriad januari under min uppsägningstid.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 895
Senast: Manji
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 834
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
586
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama