- Svar: 26
- Visningar: 1 899
Igår hade jag boendestödet här. Jag hade inte tänkt över vad vi skulle göra. Det gör jag aldrig. Utan jag ser allt som behöver göras och väljer att göra något som känns viktigt. Min boendestödjare tycker mitt beslutsfattande är lite stressigt då jag tänker efter och tar beslut när hon redan är här och att jag borde skriva en lista på saker och prioritera utefter den. För egen del så vet jag inte om det spelar någon roll. Igår städade vi i alla fall hallen, trappen upp och hallen på övervåningen. Bra att få bort kattspyan som legat på övervåningen över en månad.
Men nu är det lördag och jag ska försöka göra saker på egen hand. Det svåra är att jag inte vet när batteriet tar slut och om jag borde sluta göra saker innan batteriet tar slut. Med boendestöd kan jag köra på även när jag är slut, men det går inte när jag är ensam.
Det jag absolut måste göra idag är att laga mat. Jag skulle gjort det igår men hade glömt att ta fram kycklingfileerna för tining.
Sen skulle jag behöva börja rensa en rabatt. Tänkte jag skulle jobba med den rabatten en kvart i taget för att det inte ska bli övermäktigt. Men jag behöver ha en liten planteringsspade för att få upp ogräset. Jag har två men vet inte var någon av dem är.
Jag skulle behöva städa undan bi-grejer ute också.
Och så skulle jag vilja fortsätta snickra.
Jag skulle också behöva förbereda en presentation jag ska ha på onsdag.
Och så behöver jag titta på en inspelning av en kurs jag gick i höstas.
Och så vore det också bra om jag gjorde lite bokföring.
Här har jag ju en skriftlig lista på vad jag skulle behöva få gjort. Och jag vet inte riktigt vad orken räcker till.
Men nu är det lördag och jag ska försöka göra saker på egen hand. Det svåra är att jag inte vet när batteriet tar slut och om jag borde sluta göra saker innan batteriet tar slut. Med boendestöd kan jag köra på även när jag är slut, men det går inte när jag är ensam.
Det jag absolut måste göra idag är att laga mat. Jag skulle gjort det igår men hade glömt att ta fram kycklingfileerna för tining.
Sen skulle jag behöva börja rensa en rabatt. Tänkte jag skulle jobba med den rabatten en kvart i taget för att det inte ska bli övermäktigt. Men jag behöver ha en liten planteringsspade för att få upp ogräset. Jag har två men vet inte var någon av dem är.
Jag skulle behöva städa undan bi-grejer ute också.
Och så skulle jag vilja fortsätta snickra.
Jag skulle också behöva förbereda en presentation jag ska ha på onsdag.
Och så behöver jag titta på en inspelning av en kurs jag gick i höstas.
Och så vore det också bra om jag gjorde lite bokföring.
Här har jag ju en skriftlig lista på vad jag skulle behöva få gjort. Och jag vet inte riktigt vad orken räcker till.