Att packa väskan..

Sv: Att packa väskan..

ang. kläder till dig. Kom ihåg att du har kläder som du åker dit i också, dom kan du använda sen också :)

Ta med bröstvårtskrämen!! Jag tyckte det kändes skönt att smörja på den på mycket välsugna ömmande bröstvårtor. För från mina bröst kom där inte just då direkt någon mjölk att smörja med.

Kan kanske bero på vad man har för kräm oxå?
Jag hade aptekets variant och insåg aldrig vad den skulle vara bra för... Tyckte inte den gjorde vare sig till eller från..

Vi hade med oss alldeles för mycket saker, massa drickor, choklad, nötter osv. Åt nästan ingenting och dricka fick man på förlossningen. Blöjor och bindor fick man på BB. Hade packat ner typ 7 uppsättningar med kläder till bebisen också, och en massa till mig själv.

Det jag kommer ta med mig nästa gång är:

Hårborste
Deo
Schampo
Mjukisbrallor
Tröja
Tofflor
En uppsättning bebiskläder i strl 50/56

kl

Jag hade med mig alldeles för mycket, och ändå var det i underkant mot listor som jag läste innan jag skulle föda. Jag packade allting i en ryggsäck, både det som var till mig och det som var till bebisen.

Det jag hade användning av till mig var följande:
Mjukisbyxor
Pösigt linne
Munkjacka
Strumpor
Kamera
Schampo och duschkräm

Trosor och bindor fick jag på BB (nättrosor), jag snodde även med mig ett par hem för de var jättebra i början när jag blödde mycket.

Till bebisen hade jag användning för ett ombyte kläder till hemresan och en varm filt att lägga över henne, samt babyskyddet. Blöjor fick vi på BB. Under tiden på BB var hon inte påklädd, vi låg hud mot hud och behövde hon komma upp lite var hon inlindad i en filt som vi fick på sjukhuset.

//julia

Jag hade inte med så mycket faktiskt det var
Ett ombyte till mig (att ha på mig på hemresan efter duschen)
Toalettsaker såsom schampo , tandborste , tandkräm , borste
Handduk
Kameran
Tog med 2 par ombyten till bebisen då i 2 olika storlekar eftersom jag intevisste hur stor/liten den skulle vara
Bindor
Mössa

Blöjor hade jag inte med några för det fick man där

Hade nog med nån mer minns inte allt hehe

Det var riktat till Spirit som skulle snittas, då går förhoppningsvis inte vattnet :)

Man ska aldrig säga aldrig ;)
Den kan få för sig komma när som, har ca 2 veckor kvar i vanlig graviditetstid. Snittas nästa vecka, 10 dagar innan normal BF. :D

Men jag har tömt väskan rejält på saker efter era råd & tips :rofl:

Jag behövde ingen patientbricka alls, de var så nöjda med legitimationen (som jag av något under faktiskt hade med mig).
Lustigt att så mycket är så olika mellan landstingen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka