Att nyttja ridhus med oinriden häst

Sv: Att nyttja ridhus med oinriden häst

KL

Inte riktigt samma sak, men när vi från det lilla stallet isom utnyttjade det närliggande stora stallets privathästmanege slapp faktiskt betala om vi bara red 5-10 minuter och sedan gav oss av för att det blev för många ekipage för vettig ridning.

Vi diskuterade med klubbens styrelse och kom fram till att både vi, de som stod uppstallade på anläggningen och de som kört dit hästar i transport tjänade på att vi valde en annan dag för vår inomhusridning. Det hände inte särskilt ofta, vi var 3 ryttare som brukade träna och jag, som var den enda som alltid red på kvällstid, råkade kanske ut för det ett par tre gånger per vinter. För det mesta var det ju rätt fullt redan när vi kom och då vände vi förstås direkt, men någon gång kunde det vara kanske 4 ryttare när jag kom och 15 efter en liten stund.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 691
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 022
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 859
Senast: grodan21
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 464
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp