A
armando
Innan hösten hade vi tänkt att investera i en ny sadel, egentligen är jag jättesugen på en Equipe men har hört att de ligger bäst på hästar med raka ryggar och min har en rejäl manke. Har tittat lite på en Prestige paris och tycker att den ser jättetrevlig ut + att jag har hört massor med folk som älskat den. Den ska väl dessutom ligga rätt bra på höga mankar?! Men en ny ligger på nästan 20 000 kronor och de har vi inte råd med ännu. Så har jag tittat runt lite på begagnade och det finns ett relativt stort utbud. Men hur gör man?
Jag kan ju omöjligt säga ifall sadeln kommer ligga bra på honom genom att titta på en bild? Kan man be en sadelutprovare komma utan att köpa en sadel av denne? Hur vet jag över huvud taget vilken bomvidd min häst ska ha? kan jag mäta det?
Hur hade ni gjort? Eller kan ni tipsa om några andra sadlar, under 15 000 kronor.
..massa frågor
Jag kan ju omöjligt säga ifall sadeln kommer ligga bra på honom genom att titta på en bild? Kan man be en sadelutprovare komma utan att köpa en sadel av denne? Hur vet jag över huvud taget vilken bomvidd min häst ska ha? kan jag mäta det?
Hur hade ni gjort? Eller kan ni tipsa om några andra sadlar, under 15 000 kronor.
..massa frågor