Att komma igång

Louise123

Trådstartare
Jag har en medryttarhäst som jag försöker att rida så mycket som jag hinner. Jag rider lite allt möjligt, lite dressyr, lite hoppning (vilket jag helst vill fokusera på), skogsturer etc. Just nu är det en period där jag rider mycket själv vilket jag tycker är lite mindre roligt. Jag får inte rida ut själv och då är jag på banan. MEN, finns det någon som har något tips att göra i paddocken för att det inte ska bli att man bara går runt och runt så att både jag och hästen utvecklas. Är öppen för alla förslag. :d

Det du bör göra på banan är ju att träna.
Dvs skaffa ett mål och rid och träna upp er för att nå det.

Målet kan vara att få hästen rakställd och jämn i sidorna, det kan vara att göra perfekta halter, och det kan vara att få ett perfekt tempo i anridningen.

Det ska aldrig bara vara så att du rider runt runt utan ngn plan för vad det ska vara bra för, det vinner varken du eller hästen på.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 358
Senast: Lutten
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 819
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar