Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är just tim- och debiteringsstressen jag är orolig över. På nuvarande jobb får projekten ta den tid de behöver tills de måste ut i produktion, det spelar ingen roll om projektet tar 20 timmar eller 40 timmar.Jag har jobbat på konsultbasis under delar av mitt yrkesliv. Det som jag tycker är negativt är tim- och debiteringsstressen. Alla projekt är timsatta och det är vad man har att hålla sig till. För mig passar det mycket bättre att jobba mot deadlines, så nu försöker jag räkna om mina projekt så att timmarna blir en deadline istället. Tyvärr är det lättare sagt än gjort eftersom det är andra personer inblandade (varav en del externa).
Annars kan det skilja mycket mellan företag beträffande villkor etc.
Som jag har uppfattat det inom "min" bransch är att du inte sitter ute på företagen utan du sitter hos din arbetsgivare. Sedan sitter man med ett eller flera projekt till olika företag.Jag jobbar som konsult, men känner mig mer som anställd på företaget dit jag är uthyrd.
Men det beror nog på dels konsultbolagen och dels företaget dit man är uthyrd hur det är, så svårt att säga hur det är.
Jag är trött på att jobba nära produktenVissa trivs bra som konsulter , jag skulle inte göra det. Jag vill leva mitt yrkesliv närmare produkterna under livscykeln, med ansvar och befogenheter. Inte gå ut och in ur projekt som extern resurs eller kompetens.
Dessutom är hela den där antal timmar fokuseringen något jag inte tycker om.
Jag har jobbat som konsult men har annars mest erfarenhet som konsultköpare.
Jag är trött på att jobba nära produktenAtt det finns många som inte bryr sig om slutprodukten utan bara bryr sig om lönen.
Tycker det är svårt att veta vad jag vill jobba med.Då skulle jag nog också byta jobb. Har förmånen att jobba i ett engagerat gäng som absolut inte valt jobbet för pengarnas skull. Skäligt betalt såklart, men lön ska inte vara prio i avgörande i valet av jobb. Den typen vill vi inte ha in hos oss.
Tycker det är svårt att veta vad jag vill jobba med.