K
Katleen
Jag undrar hur högt nu tycker att man ska hoppa med en sexåring. (D-ponny) Jag har haft min ponny i tre månader (fick henne i slutet av juni) och i början hoppade jag bara jätte lågt då hon inte var igång när jag fick henne. Men nu hoppar i högre och när jag var borta och tränade så hoppade jag en bana på 1.20, i slutet sa jag att jag skulle tävla me henne för första gången. "Jaha, LB-LA eller?" får jag som svar. När jag sedan talade om att jag skulle tävla LD-LC trodde dom att jag skämtade. "Du har ju hoppat bana på 1.20 nu och så ska du tävla 80-90? du skämtar" jag försökte förklara att det faktiskt var första gången med nääee... :P vad tycker du?
Sen har jag en annan fråga, ifall jag har hoppat en felfri LD och en LC i avd. B, får jag då hoppa en LD i avd A? Och om jag senare hoppar LC-LB i avd. B felfritt får jag då hoppa LC i avd. A? Har nämligen hört detta. Att man alltså får hoppa i avd. A ifall man har ridit två felfria klasser i samma höjd i avd. B?
tacksam för svar
Sen har jag en annan fråga, ifall jag har hoppat en felfri LD och en LC i avd. B, får jag då hoppa en LD i avd A? Och om jag senare hoppar LC-LB i avd. B felfritt får jag då hoppa LC i avd. A? Har nämligen hört detta. Att man alltså får hoppa i avd. A ifall man har ridit två felfria klasser i samma höjd i avd. B?
tacksam för svar