Har varit på ett antal och hållt många själv. Det är väl inte värre än att man tar en fika ihop tycker jag. Om det är hyresgästerna som vill ha mötet kan du ju fråga dem vad du vill att mötet ska innehålla. Det kan ju vara så att de vill prata om något speciellt och därför vill ha mötet.
Vi hade tex ett larm om att en häst som stått hos oss visat sig ha stora blodmasken. Då blev det ju prat om att betet var smittat och jag behövde innan möte ringa runt till hästägaren och SVA för att få klarhet i om det faktiskt fanns en risk eller inte att vårt bete var smittat så att jag kunde svara på hyresgästernas frågor - och i detta fall komma med positivt besked.
För det mesta brukar vi ta upp saker som berör alla, tex:
Foder - planera inköp, fodergiva, start/stopp av utfodring i hagen mm.
Träckprov - planera kommande träckprov om det inte ligger allt för långt fram i tiden.
Vaccination/vet - ska någon ta ut vet inom kort? Samkörning av vaccination tex.
Info från markägare - Senaste informationen från markägare, vart får man rida och inte just nu tex. Åkrar osv.
Planer/aktiviteter - tex gemensam städdag eller liknande.
Önskemål/funderingar/tips och tankar - från alla.
Rutiner - behöver man gå igenom några rutiner eller ändra på något? Funkar allt bra?
Priser - om priser ska ändras, tex på foder, strö eller hyra är stallmötet ett bra tillfälle att informera om det. Då kan hyresgästerna ställa frågor och få förklarat varför det blir en ändring och komma med synpunkter.
Nya inackorderingar - om det planeras komma nya hästar eller annonseras om ledig plats.
När vi hade kollektiv så slutade det med att vi bestämde att ha ett möte i månaden för det fanns alltid saker att ta upp. Det gjorde att samarbetet fungerade bättre och stämningen var aldrig dålig.