att göra inhängnad åt katterna på egen tomt?

Mammadutt

Trådstartare
Finns det några regler eller så kring detta? Är det fritt fram att ha "hundgård" åt sina katter? Tänker i framtiden då man har hus vill jag såklart ha en kattgård (med kattlucka in i huset).... Kan grannarna förbjuda eller så? (vägrar ha mina katter lösa i tätbebott område)

Sv: att göra inhängnad åt katterna på egen tomt?

du måste säkert skaffa bygglov. det behöver man för allt, tom för att bygga ny spis inomhus.. :smirk:

så har du dryga grannar så kan dom anmäla dig om du inte skaffat bygglov och fått godkännande av berörda grannar..

Kolla upp vad som gäller ang bygglov för kattgård. Jag tror inte man behöver ha bygglov till allt. Det fins olika regler som reglerar detta, men det är bra att veta på förhand vad som gäller.

det är nog bäst att kolla upp med kommunen den dagen :)
det finns ju olika regler, tex att garage inte ska stå mindre än 4 meter intill grannen (så var det i vårt villaområde).

när vi byggde altan till vårt förra hus höll det på att gå illa, vi råkade bygga några centimeter mer än lovligt, jädrar vilket liv det blev!

om tre veckor flyttar jag till radhus, uteplatsen är stor med högt plank på båda sidor. det hade jag tänkt hägna in till mina katter. fast då ska jag bara kolla med fastighetsskötaren, även om mamma (gud vad löjligt det där lät :o)säger att det är okej eftersom det är en konstruktion som går att plocka bort lätt och inte lämnar spår.

Jag har hägnat in min veranda åt katterna. Kollade aldrig upp om man fick göra de elelr inte .Men nu när ni säger de så kanske de skulle vart bra om jag gjort de :smirk: Jaja, nu är de ju klart iaf, och ja tror grannarna helrre ser att katterna är där än i deras rabatter :idea:

Jaja, nu är de ju klart iaf, och ja tror grannarna helrre ser att katterna är där än i deras rabatter :idea:

så tror jag också, samt att jag inte vill ha andras katter i mina rabatter :p (vill inte att mina katter ska orsaka skada eller bli skadade heller).

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
848
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat