B
Bright_Eyes
Jag rider ett c-ponnysto som är lagom pigg i vanliga fall. Har bara ridit ut 3 gånger med henne än så länge och då har vi ridit till några ängar där det passar bra att galoppera. Varje gång har hon blivit så himla pigg/stark i galoppen (första gången sprang hon om den andra ponnyn och ville inte alls lyssna på mej, fast det gick bra ändå!)
Det brukar inte hända i första galoppen, men när vi ska ta en andra galopp brukar hon "bita tag" i bettet och jag kan inte få henne att sakta ner.. Vad ska jag göra? Jag vill verkligen inte sitta och dra och dra för jag hatar det. Några tips på vad jag ska göra?
Jag tror att jag spänner mej lite också, för stigbyglarna brukar hamna lite som dom vill. :P
(och nej, jag är inte en speciellt bra ryttare)
Det brukar inte hända i första galoppen, men när vi ska ta en andra galopp brukar hon "bita tag" i bettet och jag kan inte få henne att sakta ner.. Vad ska jag göra? Jag vill verkligen inte sitta och dra och dra för jag hatar det. Några tips på vad jag ska göra?
Jag tror att jag spänner mej lite också, för stigbyglarna brukar hamna lite som dom vill. :P
(och nej, jag är inte en speciellt bra ryttare)