Att föda..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Att föda..

Hoho, ja just nu skulle jag gärna föda ut 1-2 st till mot att jag slipper slita mitt hår nu över min första pojk som kom för ca 3 år sedan!!:eek:
;)
Nä, men det va förvärkarna som va värst för mej.
Hade så ont i höfterna så jag ville kliva upp och fara hem och skita i allt ihopa:crazy:
Gasen funka inte och det va för sent (sa dom) att ta nå annat.
Men sedan gick det på 15 min så va lillen ute och då va man bara så :love: :love: :love:
Det är så svårt att beskriva den känslan jag fick när det va över och jag hade lillpojken på magen:love:
Då tänkte jag inte på de onda jag haft för bara en liten stund sen...
Det va som bortblåst.
 
Sv: Att föda..

Ont....så ini h-vete ont...men glömt ganska snabbt eftersom jag har två barn...gjorde ondare med första barnet, för då hade jag värkstimulerande dropp...fick jag bara vara ifred med lustgasen så var jag nöjd...hehe
Mvh Mia
 
Sv: Att föda..

*kl*

Kom på...att om man jämför smärtan vid förlossningen, med smärtan då man skulle göra nummer 2 på toaletten, under en
2-månadersperiod efter förlossningen...
Då skulle jag gradera smärtan:
Föda barn: 9
Skita: 10

:crazy:


:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Att föda..

kl
Ja jag trodde jag skulle dö, så ont gjorde det med första. Ändå skaffade jag två till, det är så underbart det man får så det överväger.
 
Sv: Att föda..

KLart det gör ont! Hör ju inte till vardagen att trycka ut meloner genom bäckenet..:smirk:


Men det är ju jäkligt stort häftigt o fantastiskt vad vi kvinnor kan!!!!
Vet att jag gick omkring i en känsla av att vara så otroligt stark o DUKTIG i flera veckor efteråt!

Jag förstår alla som vill ha fler barn.. Jag längtar inte efter smärtan men den häftiga kicken man får efteråt! Ojojoj.. High on life:D
 
Sv: Att föda..

Smärta är ju så individuellt, mitt första barn tyckte jag kändes minst som 11, mitt andra barn kändes som 5, en baggis med andra ord.

Min syster var otroligt rädd för att föda barn, rädd för smärtan och frågade alla om deras upplevelser och var väldigt orolig och skakis.
Hon fick hjälp på mödravården att komma i kontakt med en psykolog som hjälpte henne mycket inför förlossningen.
Kanske det kan vara något??
 
Sv: Att föda..

Det gör jätteont att föda barn. Jag hade ryggmärgsbedövning med båda mina barn. Kanske är jag smärtkänlig jag vet inte. :smirk: Men jag tyckte ryggmärgsbedövningen var jättebra.
Man glömmer jättefort för dom är ju så underbara dom små liven:love:
När mina värkar började när jag skulle föda andra pojken. Så tänkte jag: Hur kunde jag vara så dum att jag gick igenom detta en gång till. Men lyckan är enorm när man har genomgått förlossningen och fått sitt lilla barn på magen! Då glömmer man hur ont det gjorde igen!
 
Sv: Att föda..

det gör appppaaaaa ont... fast smärtan försvinner så fort den lille e ute,lustigt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 776
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 007
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Sikkert flere her som har barn som har blitt mobbet. Jeg leter etter råd om hva jeg kan gjøre for å stoppe mobbingen. Vi bor på et lite...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: animalasia
·
  • Artikel
Hästnyheter I Överkalix dör det fler än det föds, enligt SCB. Helena Forsman gick emot strömmen. Hon valde att stanna och föda barn. – Här är det...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp