Att föda..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Att föda..

11 skulle jag tro. men man är så dum att man gör det ändå. instinkter....

Sen glömmer man bort hur ont de gjorde å skaffar en till=)

Vi kvinnor är bra konstiga
 
Sv: Att föda..

Helt klart 10, MEN man glömmer hur ont det gjorde annars skulle man nog inte ha mer än ett barn.
 
Sv: Att föda..

ca 8,5,och då hjälpte inte lustgasen el EDA på mej,plus att dom fick ta han med sugklocka:(
 
Sv: Att föda..

Det är en (oftast) positiv smärta som man vet kommer att gå över!
När det gör så ont att man inte står ut med mer, är det helt otroligt, man står ut med lite till!:D
Det gör ont!!! Jätteont, men det går över! :D Det är en känsla som inte går att beskriva, den måste upplevas!
Men eftersom det föds mer än ett barn i nästan alla familjer, kan det ju inte vara så farligt! ;)
 
Sv: Att föda..

Varför ställer du sådana frågor?

Hoppas du att någon ska säga att det inte gör så ont?

Mitt omdöme efter att ha fött var att jag egentligen aldrig haft ont någonsin i livet förut. Men det gör liksom inte så mycket, smärta går över och man vet ju vad den beror på.

Efter det har jag en gång haft extremt ont i öronen när jag flög i ett litet plan när jag var jätteförkyld. Det gjorde möjligen ännu mer ont. Det är lite oklart, för jag var rädd den gången vilket jag inte var när jag födde.
 
Sv: Att föda..

Varför ställer du sådana frågor?

Hoppas du att någon ska säga att det inte gör så ont?

Mitt omdöme efter att ha fött var att jag egentligen aldrig haft ont någonsin i livet förut. Men det gör liksom inte så mycket, smärta går över och man vet ju vad den beror på.

Efter det har jag en gång haft extremt ont i öronen när jag flög i ett litet plan när jag var jätteförkyld. Det gjorde möjligen ännu mer ont. Det är lite oklart, för jag var rädd den gången vilket jag inte var när jag födde.



Varför skulle jag inte få ställa en sådan fråga? Jag är 19 år och har massor funderingar i livet. :angel:
 
Sv: Att föda..

Den smärta man känner när man föder är inte lik någonting annat, det är skitsvårt att säga HUR ont det gör när alla upplever det olika.

För mig var det, det absolut värsta jag varit med om, i smärtupplevelse. Har aldrig någonsin haft så ont och känt mig så maktlös.

Jag tror ingen här kan säga att det inte gör ont att föda. Däremot kan det kännas olika, man tål olika mycket. Och det beror givetvis på om man tar någon form av smärtlindring.

Sedan kan jag inte förstå hur nästan alla kan säga att man glömmer smärtan. Gör ni verkligen det? Eller är det bara så att man väljer att förtränga den? Det är en stor skillnad tycker jag. Jag har absolut inte glömt hur det kändes, däremot väljer jag att förtränga det eftersom det snart är dags för mig igen :crazy:

Det kanske snarare beror på dumhet än glömska när man skaffar fler barn :angel:
 
Sv: Att föda..

Varför tolkar du mig som att du inte skulle "få" ställa en sådan fråga?

Vad jag menar är just det jag undrade över: vilka andra svar än att det gör asont räknar du med, typ?
 
Sv: Att föda..

Jag tyckte inte alls att det gjorde ont att föda barn! Det var maffigt och arbetssamt och oroligt men inte smärtsamt...

Min första var jobbig, fyra dygn med förvärkar då man inte kan stå, sitta eller ligga. Största problemet var ändå sömnbrist. Fick akupunktur vid förlossningen. När han skulle ut tog värken slut precis när han kommit ut med huvudsvålen, det gjorde ont och jag kämpade emot men någon tog tag i min hand och förde ner den så jag kände hans hår och plötsligt slappnade jag av och det bubblade upp glädje inom mig och så kom han ut.

Med den andra tog jag två lustgas-sug, två krystvärkar och så var han ute. Han har fortfarande bråttom...

Den tredje började jag med lustgas kl 21 och 21.37 är hon ute... Men där tog jag akupunktur också, funkade kanonbra för mig men jag fick kräva det.
 
Sv: Att föda..

Varför tolkar du mig som att du inte skulle "få" ställa en sådan fråga?

Vad jag menar är just det jag undrade över: vilka andra svar än att det gör asont räknar du med, typ?

Ja, om man läser ditt tidigare inlägg så tog jag det som det.
Jag har inte sagt att jag inte tror att det inte skulle göra ont. Alla verkar ju säga olika om hur ont det verkar göra. Intressant och höra. :crazy:
 
Sv: Att föda..

Tyckte faktiskt inte de gjorde så ont... eller rättare sagt, jag kan inte minnas hur ont de gjorde... Visst, förvärkarna innan man fick lustgas kan jag minnas någerlunda men de var fullt hanterbara o när ja började med lustgasen så va de juh inte så farligt längre även om ja vet att ja låg o sparkade i sängen när de var som värst... Men att sätta de i en skala, tja en 5 kanske... de e juh en speciell smärta som man vet för nåt gott med sig så man accepterar o hanterar den nog annorlunda, vi e juh skapta för o kunna föda o sedan glömma bort smärtan. Sen själva krystvärkarna hade jag ingen lustgas under, dessa gjorde absolut inte ont vad jag kan minnas, bara ett enormt tryck neråt som var en helt otrolig känsla, men ej ont! De enda som stack till var bedövningssprutan innan ja blev klippt, den sved den...
 
Sv: Att föda..

hmmmm..... skala 1-10.... betydligt ondare än jag någonsinn kunde föreställa mig. Finns inget ondare man gör frivilligt i alla fall. Jag var bitter på förlossningen och jämförde smärtan med akuta skador, typ brutna ryggar svor och sa "har man brutit tyggen får man ju i alla fall starka j-la mediciner, det får man ju inte som gravid"
 
Sv: Att föda..

Har inte fött barn, men minns CillaW:s svar i en tråd där samma fråga ställdes: "Hur långt är ett snöre?".

:D
 
Sv: Att föda..

Det gör rent ut sagt skitont att föda barn! Men samtidigt är det en otroligt häftig upplevelse! När min son var född och ett tag efteråt så tyckte jag inte det var något farligt alls med att föda barn. Det var absolut inget jag bangade för att göra igen mm. Men när han var närmare 3 månader så började jag känna rädsla för att göra det och nu (6 mån) så känner jag att jag faktiskt längtar till nästa gång jag är gravid och ska föda. Kan låta dumt men det är en sån speciell upplevelse. Smärtan hade jag gärna varit utan men upplevelsen och spänningen när barnet kommer är helt obeskrivlig!

Men jag hade som sagt en ganska komplikationsfri och snabb förlossning. Det känns säkert annolunda för dem som fått en svår förlossning.. Jag kan dock minnas att jag sa till min sambo (innan jag fått lustgasen då de trodde det skulle ta tid för mig då jag inte var öppen när jag kom in (men jag öppnade mig snabbt så 1 h efter de kollat mig var jag öppen 6 cm )) att "de måste plocka ut "den" för jag klarar inte mer.."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 776
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 007
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Sikkert flere her som har barn som har blitt mobbet. Jeg leter etter råd om hva jeg kan gjøre for å stoppe mobbingen. Vi bor på et lite...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: animalasia
·
  • Artikel
Hästnyheter I Överkalix dör det fler än det föds, enligt SCB. Helena Forsman gick emot strömmen. Hon valde att stanna och föda barn. – Här är det...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp