Att flytta stallkatter som inte kan vara inne!

ylvaaskersund

Trådstartare
Vi ska flytta till en annan gård i närheten av där vi bor nu, i flytten ingår två stallkatter som aldrig är inne, de är inte rumsrena och inte vana vid att vara inne!

Hur hjälper jag dessa två att inse att vi bor på en ny gård, så de inte vandrar tillbaka "hem"`?
 
Sv: Att flytta stallkatter som inte kan vara inne!

Alla katter är rumsrena! Jag flyttade också stallkatterna när jag skaffade eget stall, hade dem inne i stallet/sadelkammaren i två veckor. Inga problem. Sätt bara fram en låda och se till att det är RENT på golvet, så väljer de lådan.

Tog hand om sex halvvilda katter som aldrig varit inomhus i våras, de skötte lådan utmärkt.

Viktigt som sagt att det inte ligger spån/hö på golvet, lådan skall vara det enda med grävbart material. :)
 
Sv: Att flytta stallkatter som inte kan vara inne!

Alla katter är rumsrena! Jag flyttade också stallkatterna när jag skaffade eget stall, hade dem inne i stallet/sadelkammaren i två veckor. Inga problem. Sätt bara fram en låda och se till att det är RENT på golvet, så väljer de lådan.

Tog hand om sex halvvilda katter som aldrig varit inomhus i våras, de skötte lådan utmärkt.

Viktigt som sagt att det inte ligger spån/hö på golvet, lådan skall vara det enda med grävbart material. :)

:idea:Smart! Så får det bli!:bow::bump:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 223
Senast: MML
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 827
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp