Att flytta stallkatter som inte kan vara inne!

ylvaaskersund

Trådstartare
Vi ska flytta till en annan gård i närheten av där vi bor nu, i flytten ingår två stallkatter som aldrig är inne, de är inte rumsrena och inte vana vid att vara inne!

Hur hjälper jag dessa två att inse att vi bor på en ny gård, så de inte vandrar tillbaka "hem"`?

Sv: Att flytta stallkatter som inte kan vara inne!

Alla katter är rumsrena! Jag flyttade också stallkatterna när jag skaffade eget stall, hade dem inne i stallet/sadelkammaren i två veckor. Inga problem. Sätt bara fram en låda och se till att det är RENT på golvet, så väljer de lådan.

Tog hand om sex halvvilda katter som aldrig varit inomhus i våras, de skötte lådan utmärkt.

Viktigt som sagt att det inte ligger spån/hö på golvet, lådan skall vara det enda med grävbart material. :)

Sv: Att flytta stallkatter som inte kan vara inne!

Alla katter är rumsrena! Jag flyttade också stallkatterna när jag skaffade eget stall, hade dem inne i stallet/sadelkammaren i två veckor. Inga problem. Sätt bara fram en låda och se till att det är RENT på golvet, så väljer de lådan.

Tog hand om sex halvvilda katter som aldrig varit inomhus i våras, de skötte lådan utmärkt.

Viktigt som sagt att det inte ligger spån/hö på golvet, lådan skall vara det enda med grävbart material. :)

:idea:Smart! Så får det bli!:bow::bump:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
993
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 887
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025