Martina_m
Trådstartare
Det är så att den tävlingsansvariga för vår klubb har inte längre möjlighet att ha hand om tävlingarna och de som tagit över är inte speciellt datakunniga.
Så jag har blivit tillfrågad att fixa startlistorna, alltså hämta ut alla från Tävlingsdatabasen på Svenska ridsportsförbundet.
Och så får jag ju massa frågor, efteranmälningar och dyligt som förvirrar mig.
Vore så tacksam om ni kunde hjälpa mig och svara på mina frågor.
1. Vi har en klass på 1.0 m med både avd A och avd B. Har man då en unghäst och ska vara med i avd B, FÅR man även vara med i avd A då? Alltså starta i den klassen 2 gånger?
2. Om en ryttare efteranmäler sig med 2 hästar i samma klass, hur sätter jag dem i startlistan då? Efteranmälningar ska ju stå först, men samma ryttare kan ju inte vara på raken, så att säga. Kan man då lägga denna ryttare med sin ena häst i slutet av den klassen? Eller hur ska man göra?
Sen var det nog slut på mina frågor än så länge...
Vore jättetacksam för svar! Så allt blir rätt
Så jag har blivit tillfrågad att fixa startlistorna, alltså hämta ut alla från Tävlingsdatabasen på Svenska ridsportsförbundet.
Och så får jag ju massa frågor, efteranmälningar och dyligt som förvirrar mig.
Vore så tacksam om ni kunde hjälpa mig och svara på mina frågor.
1. Vi har en klass på 1.0 m med både avd A och avd B. Har man då en unghäst och ska vara med i avd B, FÅR man även vara med i avd A då? Alltså starta i den klassen 2 gånger?
2. Om en ryttare efteranmäler sig med 2 hästar i samma klass, hur sätter jag dem i startlistan då? Efteranmälningar ska ju stå först, men samma ryttare kan ju inte vara på raken, så att säga. Kan man då lägga denna ryttare med sin ena häst i slutet av den klassen? Eller hur ska man göra?
Sen var det nog slut på mina frågor än så länge...
Vore jättetacksam för svar! Så allt blir rätt