Att fixa startlistor till hopptävling, Hjälp!

Martina_m

Trådstartare
Det är så att den tävlingsansvariga för vår klubb har inte längre möjlighet att ha hand om tävlingarna och de som tagit över är inte speciellt datakunniga.

Så jag har blivit tillfrågad att fixa startlistorna, alltså hämta ut alla från Tävlingsdatabasen på Svenska ridsportsförbundet.

Och så får jag ju massa frågor, efteranmälningar och dyligt som förvirrar mig.

Vore så tacksam om ni kunde hjälpa mig och svara på mina frågor.

1. Vi har en klass på 1.0 m med både avd A och avd B. Har man då en unghäst och ska vara med i avd B, FÅR man även vara med i avd A då? Alltså starta i den klassen 2 gånger?

2. Om en ryttare efteranmäler sig med 2 hästar i samma klass, hur sätter jag dem i startlistan då? Efteranmälningar ska ju stå först, men samma ryttare kan ju inte vara på raken, så att säga. Kan man då lägga denna ryttare med sin ena häst i slutet av den klassen? Eller hur ska man göra?

Sen var det nog slut på mina frågor än så länge...

Vore jättetacksam för svar! Så allt blir rätt ;)
 
Sv: Att fixa startlistor till hopptävling, Hjälp!

1. Nej.

2. Det måste vara 7 (?) ekipage mellan, sätt första starten bland efteranmälningarna och andra på en strykning längre ner i listan eller stoppa in den i slutet/sist om du inte har några strykningar. Den ska då behålla sitt startnr, tex -5.
 
Sv: Att fixa startlistor till hopptävling, Hjälp!

2. Det måste vara 7 (?) ekipage mellan, sätt första starten bland efteranmälningarna och andra på en strykning längre ner i listan eller stoppa in den i slutet/sist om du inte har några strykningar. Den ska då behålla sitt startnr, tex -5.
Det måste vara 10 ekipage mellan en och samma ryttare. Om det är färre än 11 efteranmälda får man lägga in ryttaren på en strykning med sin andra häst.

Mitt tips till TS är att ta kontakt med aktuell överdomare, den svarar säkert gladeligen på frågorna och jag skulle inte bli förvånad om den vill vara med och bestämma. :) Annars går det att läsa i TR III, Mom 377, Punkt 5.
/Lady_S
 
Sv: Att fixa startlistor till hopptävling, Hjälp!

Tack för era svar!

Just för tillfället har vi inga strykningar, så är det då ok att sätta ryttaren med sina starter efter varandra. Förstår man då att det är så länge, tills det ev kommer en strykning? (händer väl oftast samma dag sas) Helt enkelt att man hittar en lucka väl på plats, vid sekretariatet?

För imorgon ska jag lägga ut den uppdaterade startlistan som även innehåller efteranmälningarna.

Hehe, krångligt det här ;)
 
Sv: Att fixa startlistor till hopptävling, Hjälp!

Den sista justeringen kan du göra på tävlingsdagen när du ser var ni har fått in strykningar.
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 837
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 321
Senast: Magiana
·
Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant...
2
Svar
37
· Visningar
3 818
Senast: Petruska
·
Relationer Min man arbetar på ett företag här nere i Skåne där hans arbetssituation är ohållbar (på väg in i väggen osv). Eftersom ledningen...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 681
Senast: vilse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp