Att fatta mogna beslut

Speciella_tina

Trådstartare
Ja, varför är det så tråkigt? Vi hade ju bestämt att vi skulle starta bebisverkstad här hemma. Men så fick jag för ont i ryggen av mitt jobb, och bestämde mig för att lägga ner företaget och söka jobb istället. Därpå kom det mogna beslutet att jag vill inte vara gravid utan en trygg försörjning. Så vi satte paus på produktionen. Det är jättetråkigt, och jag är lite besviken. Men samdidigt så känns det som helt rätt beslut.

Med tanke på hur ironiskt livet brukar vara mot mig lär jag väl ha blivit gravid på senaste ÄL då, har jag det kommer vi givetvis behålla, älska och klara det. Men det känns fel att ge sig in i barnskapandet på så dåliga premisser.

Sv: Att fatta mogna beslut

Ibland tror jag att vi är onödigt oroliga i detta land.... Jämför med de fattiga i Afrika t ex, där kan man snacka om att det kanske inte är tillfälle att skaffa barn, för de kanske svälter ihjäl.
Men.. antar att du har tak över huvudet och inte oroas av att svälta ihjäl;) ? Vill ni ha barn så löser sig resten, faktiskt!
Tänk om du nu får ett perfekt jobb där du trivs och har bra kollegor och plötsligt så vill du göra karriär istället och.. nämen, du kanske skulle ha skaffat barn innan då istället - för nuu pasar det ju inte...?;)

Beslutet är ju naturligtvis ert och hur ni än beslutar så blir det bra:D !

Men... om det där med rygg å jobb är "enda anledningen" å ni längtar massor efter barn... ja, då var det kanske inte ett "moget" beslut utan helt enkellt bara ett "tråkigt".

Så.. sätt igång igen - ni kommer inte undan med den där lätta undanflykten!! :rofl::bump:

Sen vet jg ju inte hur gammal du är heller, är du 13 så kanske du kan vänta, men är du 48 så kan det ju kanske vara lite vanskligt att vänta på ett annat "bättre" tillfälle.

Haha, nä är 23!

Vi har levt i stort sett på bara min sambos lön i mer än ett år, dels eftersom jag inte haft heltidsjobb, och dels eftersom kronofogden dragit nästan hela min lön. Så det har varit väldigt påfrestande ekonomiskt. Därför känner jag att jag vill ha ekonomisk trygghet när jag blir gravid. Jag vill ha en hyffsad föräldrapeng, och jag vill ha ett jobb att komma tillbaka till efter föräldraledigheten.

Men visst, det kunde varit värre! Men jag vill kunna unna mig lyxen att ha kvar min bil och mina hundar även när jag är mamma!

Då hoppas jag du hittar jobb riktigt snart :D !

Jag vet bara att jag själv inte skulle kunna hålla mig, så det är strongt gjort av dig! Hoppas verkligen allt löser sig NU så ni kan börja verkstad igen - fler bebisar till världen ;) !

Jo, jag var i den sitsen att jag skulle pluggat men strunta i det för det ekonomiska var tufft, så jag hade turen o fick ett kanon jobb, så vi bestämde oss att vänta med bebis verkstaden.....iaf ett par månader så man hann o jobba ett tag o komma rätt i ekonomin......

Vi hade sex EN ggn på över en månad, typ 1 -2 dagar innan ÄL..jag sa till sambon att vi skulle avvakta men han var sugen så ja visst hade vi lite försiktig sex.....åhh, ja nu sitter man här i ca vecka 8 :o Så det var väl ödet just då att man skulle få bebis (om det nu går hela vägen)

Så vem vet, du kanske osså "råkade" bli gravid nu ;)

Iaf hoppas jag att du informerar oss om hur det går!

Sen tycker jag att ni ändå kan testa köra på lite, blir det så blir det....man löser det alltid ändå!

Självdestruktivt...

Nå, jag har jobb nu, timanställning i alla fall, men får ihop det till en heltid. Men givetvis blev sambon varslad, och nu jobbar han bara denna månaden ut, sedan är han arbetslös. Så bebisverkstaden är fortsatt pausad. Och det är så sjukt jobbigt för jag vill verkligen bli gravid, vill vill vill!

Och igår fick jag veta att två kompisar är gravida. Och jag är jätteglad för deras skull det är jag verkligen! Jag tycker verkligen det ska bli jättekul att följa deras graviditeter, särskilt den ena då hon är en av mina tveklöst bästa vänner. Men det är så jobbigt att se folk bli gravida när jag själv så gärna vill. Det är så svårt att inte vara ledsen för min egen skull, men det är jag. Shit, det är så jobbigt, jag vill ju inte visa att jag är ledsen, jag vill inte vara ledsen när jag borde vara glad för deras skull, vilket jag är! Självklart, jag missunnar inte dem det, men ja... Babbligt men ni fattar... Jag vill så gärna bli gravid, och vi försöker inte ens...

Vet inte vad jag vill, bara ventilera mig lite. Sitter ensam hemma och är så sjukt ledsen för att inte jag också får uppleva det underabara som de gör nu. Det blir liksom ännu mer påtagligt när man har det i sin närhet.

Men varför är jag så självdestruktiv? Varför sitter jag här och tittar på magbilder, småskruttar och bebisbilder? Såg alla underbara magar och blev så sjukt ledsen för att inte jag också får ha en...

Usch ja, det kan inte vara lätt.....Men det är nog int elätt för dem som blir gravida i din närhet och vet hur mkt du vill bli gravid osså....

Jag har en i min närhet som INTE kan få barn...och hon är självklart jätteglad för att vi ska ha barn, men oxå så klart lessen för att hon inte själv kan få biologiska barn.....o det gär ont i en.......

Lycka till med allt funderande. O ha det gott. (från Maddes Emma)

Det är bara en i min närhet som vet hur gärna jag vill och vi har en väldigt öppen komunikation så vi vet båda hur den andra känner. Jag kan glädjas åt hennes skull men samtidigt tillåtas vara ledsen för min egen, och hon kan vara ledsen för min skull men samtidigt glad för sin egen.

Det är nog värre som i ditt fall där din vän inte kan få barn, jag kan (förhoppingvis), bara inte just nu. I ditt fall förstår jag att det måste vara jättejobbigt, ästan ett tassande på tårna så att man inte sårar. Jag vill fortfarande höra allt om min väns graviditet, jag ska ju bli det själ snart (hopas jag), bra med lite tips!

Du har väl gått halva nu? Känns det pirrigt? Lycka till med allt!

Ja, det med min vän eller en släkting på ett vis är det lite svårt med för JAG vill visa min glädje, men får typ begänsa mig i hennes närhet, vilket osså känns tufft, men men...

Jodå, med oss är det bra eller iaf med mig men lill*n vet vi ju inte i nu, ska på första UL den 3 dec. har mått mega illa, spytt o så, börjar bli bättre.
Är inte riktigt halvägs i nu, men snart och 2½ vecka till så....är i gick in i V17 i torsdags så (16+3) är jag nu...o magen börjar växa, så nu deltar jag oxå i bildtråden med magar :crazy:

Hoppas iaf att ni snart oxå blir gravida, får bra jobb o så....Allt löser sig alltid!

Lycka till!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka