Att börja tävla i dressyr?

N

nallemaja

HEJ! Jag skulle gärna villja veta vad man ska tänka på mm om man vill börja tävla i dressyr? Jag har ingen egen häst och för tillfället ingen foderhäst utan rider enbart på rdiskola! Jag har tävlat på klubbnivå en gång innan och ska tävla på klubbnivå LC1 till helgen. Men om jag skulle vilja fortsätta tävla? Vad ska jag göra då? När behöver man licens (häst och/eller ryttare) m.m? någon som kan hjälpa mig?

Sv: Att börja tävla i dressyr?

Hej!

Det är ju lite svårare att hålla på och tävla om man bara rider på ridskola och inte har en egen häst. Men du kan ju alltid fråga om du får låna en ridskolehäst någon gång och tävla på den mot en mindre summa som man brukar få betala för det då. På lokaltävling behöver du en lokal licens medan hästen inte behöver en förräns ni ska tälva regionalt och då behöver du byta upp dig till en annan licens du med. Men det där med hur de är när man rider ridskolehästar och licenser har jag inte så bra koll på, det kan du fråga din ridlärare om för det borde de veta. hoppas att jag inte har gett ett felaktigt svar nu och lycka till! :D

----------------------

star quality all over my name

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 215
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama