Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Man ska göra stadgar och tillsätta en styrelse, först brukar man ha en interim styrelse(tillfällig) som gör förslag på stadgar m.m.När man gjort detta kallar man till medlemsmöte och väljer styrelse och bestämmer stadgarna.
Det finns böcker om detta kolla biblioteket.
Man kallar till ett "bildandemöte" där man bestämmer att man ska bilda en klubb, beslutar om namn på klubben, fastställer stadgar och väljer en interimstyrelse som sitter fram till första årsmötet.
Om man vill ansluta sig till Ridsportförbundet så är kraven minst 25 medlemmar och att stadgarna godkänns av förbundet. Typstadgar finns på deras hemsida. Ansökan skickas till det distrikt i ridsportförbundet som man vill tillhöra och blankett för det finns på riksidrottsförbundets hemsida.
Vi var ansluten till Vi Unga (ett annat förbund) eftersom att vi inte var 25 stycken.
Det gick bra det också, fast jag kan ju inte säja att förbundet har så stor koll (gick ur klubben samt min sekreterarpost i Okt -04, får fortfarande brev och grejjer därifrån *suck*)
Info. om detta har jag för mig ska finnas på Förbundets hemsida, så läs mer på www.ridsport.se annars kan du säkert kontakta dem och kolla, har för mig det ska finnas något häfte ang. detta som går att få ut via Ridsport Förbundet.
Annars så kan du säkert kontakta det lokala ridsportdistriktet och be dem om hjälp ang. detta. Kanske är lättare än hos SvRF? Så testa där!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.