Att bandagera tass

Flixon

Trådstartare
Ja hur tusan ska vi göra för att det inte ska glida ner? När inte ens veterinären lyckas.

Hunden har skadat ena trampdynan, det är sytt och vissa dagar har vi behövt lägga om det flera gånger för att det glider så väldigt mycket. Vi har fått gelkompress vid senaste vet-besöket som ligger bra mot, men allt glider i övrigt. Det ska lindas så det är mycket padding i form av bomull under tassen, sen vetwrap ovanpå det, och så sån brun tejp längst upp för att hålla det från att glida (:meh:). Det känns som jag provat allt möjligt nu, och jag är så vansinnigt less på att all bomull hamnar i tån.

Alla tips tas tacksamt emot!

Hm, kanske skulle prova att inte linda lika långt upp... Både vi och veterinärerna som lagt om det har lindat upp till strax under hasen, men det kanske faktiskt inte behövs. Gasbinda har vi inte heller haft, vad gör den egentligen för nytta i paketet?
Annars lindar vi ungefär som länken visar. Det värsta är att ta bort det, bruntejpen tar vi bort varannan dag för det gör ont på honom när det sitter i pälsen. Försöker klippa undertill men det är inte helt lätt. Skär i mattehjärtat :cry:

Liknande trådar

Katthälsa Är det någon här som har haft en katt som behövt gipsbandage på ett framben och i så fall, har bandaget suttit kvar där det ska? Har...
Svar
3
· Visningar
1 799
Senast: Zanza
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 095
Senast: Legolaz
·
S
Hästvård Hästen ska vara bandagerad från kronrand upp till armbåge (bättre beskrivit som hela höger framben!). Jag har bomull, gasbindor och...
Svar
10
· Visningar
2 421
Senast: legendier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka