Att använda en utbildad hovslagare "svart"

purity_666

Trådstartare
Hovslagaren som använts i stallet där jag är medryttare har bestämt sig för att inte ha firma längre. Hovis är utbildad och har haft firma i några år men har tänkt dra ner på det hela och bara sko lite vid sidan om.

Min fundering är hur det påverkar läget om hästen p.g.a. hovis blir skadad. Hur funkar det med försäkring och sånt? Kan hästarnas försäkringsbolag ha en åsikt om att det är en hovslagare utan firma som gjort jobbet?

Att hovslagaren själv står utan ansvarsförsäkring har jag redan räknat ut.

Sv: Att använda en utbildad hovslagare "svart"

Är du säker på att han lägger ner firman då? Han kanske behåller firman men men minskar ner på omfattningen. Sen får man utföra saker som hobby upp till tio tusen. Man får ju även utföra väntjänster. mao om han fortsätter sko så kan ni inte hävda att ni anlitat hans tjänst mot betalning. Dock borde er försäkring träda in om hästen blir skadad då han har en godkänd utbildning. Men kolla med försäkringsbolaget.

Sv: Att använda en utbildad hovslagare "svart"

Hej!

Mitt försäkrningsbolag har inte knorrat trots att vi nu är inne på 3e vändan med specialskor, varav 2 av dom enligt klinikhovis beror på ordinarie hovis felskoningar. Dom har inte frågat nånting om vem som skor i vanliga fall så jag tror inte det är några problem.

/Lavinia, vars hovis förvisso är utbildad, men vad hjälper det när skoningarna uppenbarligen blir fel ändå?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar