Ätit upp örhänge!!

Lotus

Trådstartare
Ångest!
Min valp åt upp mitt örhänge igår, och jag är så orolig att det skall bli något fel på honom! Det är en dobermannvalp snart 4 månader och ca 16-17 kg, och en silverring, mitt emellanstor ca 1,5 cm i diameter ungefär, det handlar om. Ringen är inte vass men däremot är det ju en "pigg" som man stänger med, den är jag orolig över!

Hur vet jag om det blir något fel, hur snabbt bör det märkas isåfall? Vad gör jag?
Detta hände i går morse, och hunden har varit som vanligt, jättepigg men inte så matglad, men det har iofs hänt förr.

Snälla ge mig ett råd!

Sv: Ätit upp örhänge!!

Jag har fått tipset att ge sparris om hunden har fått i sig ngt vasst. Sparrissen ska på ngt vis bädda in föremålet med sina långa trådar..

Har tyvärr inget råd att ge dig, men duger mitt stöd??

Har en 5 årig dobermanntik som åt upp min mors örhänge när hon var 10 månader gammal. Inget hände och hon lever än och mår bra. ÄR det typiskt dobbisar at göra så??

Du ska se att det komemr ut den normala vägen utan problem, det bruakr göra det.

Min valp, också en dobermann, käkade upp två möss i dag som den vuxna tiken dödat. Jag såg att hon stod och tuggade på något, men hon hade precis fått mat i skålen så jag trodde ju att det var det........URK!!

Du lär märka om hunden beter sig konstigt eller inte följer "rutinerna".

Igår såg jag på animal planet en unghund som hade svalt en KNIV, typ stor som en normal brödkniv :crazy:

Den hade haft den i halsen/magen i ett par dagar. Sedan kunde veterinären lirka upp den genom halsen igen på nåt sätt och hunden fick inga men alls!! :eek:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 528
Senast: Lona
·
Hundhälsa Passar två söta hundar när ägaren är på semester. Lämnade köket två sek. då jag skulle kolla en sak i ett annat rum. på bordet...
2
Svar
23
· Visningar
9 336
Senast: Pippi73
·
Hundhälsa Gammelvovven fick i April (om jag inte minns tokigt) något slags krampanfall,vi var till veterinären dagen efter och allt såg bra ut,vi...
Svar
11
· Visningar
14 195
Senast: Fibusen
·
Småbarn Jag och sambon vet snart inte vad vi ska ta oss till. 2-åringen mår inte bra, men vad fasen är det som är fel!? Han har alltid vart...
2 3
Svar
55
· Visningar
13 961
Senast: MiaS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka