Ätit gammalt hösilage

Lalle

Trådstartare
Min ponny(fång,IR,cushing)har ätit 1 kg gammalt hösilage,hur orolig bör man vara?:cry:
Skulle uppskatta att balen varit öppnad i ca 2 veckor.
Den luktade inte konstigt och inget mögel som man kan se,men givetvis väldigt torrt.

Senast ändrad:
Sv: Ätit gammalt hösilage

Hej! jag tror du kan va lugn.Är det torrt, utan synligt mögel eller dålig lukt, så ska det inte va nån fara. Har du bakjäst hemma så kan du ju ge det för att hjälpa magen lite.Eller nåt annat magmedel.Men du behöver nog inte va orolig.:)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
445
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 264
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 016
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve