ATG kilniken på Jägersro?

HannaZ

Trådstartare
Pållen har en liten galla vid höger bakkota och jag tycker att han vilar av det bakbenet mer än det andra, man ser dock ingen hälta.

Funderar på att ta in honom mpå klinik för att kolla upp så det inte är någon benbit som ligger och skaver eller nåt annat. Gallan tyder ju på att det är nåt där.

Har varit på Stenestads hästklinik tidigare, men det är ju så långt att köra (lång med skånska mått mätt alltså :p men sen har jag inte egen bil och jag har lättare att låna om jag inte måste köra iväg så långt)

Så nu undrar jag hur ATG kliniken här i Malmö är.

Och är det någon som har erfarenhet hästkliniken utanför Svedala?

Tcksam för svar!

//Hanna

Hej Hanna!

Charlie Lindberg är duktig och går att prata med.

Jag skickade nyligen en kund till ATG som sedan berättade att veterinären hade skällt på henne och sagt att hon inte borde tagit dit hästen, "det var ju bara avsaknad av muskler" och att hon "borde ridit fram hältan först" o.s.v. Sedan visade det ju sig att hästen hade en lös benbit och då blev han väl lite mer inställsam. Detta var en ny vet på kliniken som jag inte hört om förr, men om jag var du skulle jag försöka se till att få Charlie (om det går).

Kliniken utanför Svedala har jag bara posetiva erfarenhetar av, men jag har aldrig varit där på hältutredning (bara luftvägsproblem). Men de verkar trevliga och noggranna. Och veterinären är en aktiv ryttarinna.

Jag tror du behöver få sinnesro över detta... Hör av dig.

Mvh/Marie

När min häst skulle röntgas ringde vi först till ATG eftersom det ligger 5 min från hästen.
men på telefon vad dom jätteotrevliga och jag bestämde mej att än en gång
dra upp hästen till helsingborg där dom är helt underbara :love:

Hoppas det går bra för dej!

Mia

Då det bara är röntgen du ska ha så är det skitsamma. Tjata dig till att du verkligen bara vill ha röntgen och ingen hältutredning(de älskar att vara omständiga och spruta i alla evinnerlig evighet och sprutor gör ingen glad). Ingen av klinikerna är mina favoriter men för röntgen duger de gott.Charlie är som tidigare nämnts bra på det sättet att han går att prata med.

Liknande trådar

Hästvård Börjar känna mig smått uppgiven... Historia: Köper 7-årig vallack för tre år sedan. Litet halvblod. Enl. uppgift mest skogsriden...
Svar
4
· Visningar
1 249
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur