S
SuneSpecial
Jag har en 7 årig hbls kille som för drygt ett år och 6 mån sedan började behandlas för överben. Det var då två mycket små överben på båda bak, båda i samma position i anslutning till haserna (satt precis under) som bara syntes på röntgen. Ett utav dessa växte dock på sig väldigt mycket väldigt snabbt en dag. Vi denna tid var han halt på båda bak. Man började då med att bränna överbenen för att få bort dom, vilket resulterade i.. ingen förändring alls. Därefter opererades han och man tog då bort överbenen för att skicka in dom på analys eftersom vi alla trodde att det var tumörer. Det visade sig att det inte var det. Han fick infektion i operationssåren och efter en tid kom dom tillbaka igen. Vilket dock sägs vara vanligt.
Det stora problemet nu är att han inte alls får med sig bakbenen (har varit igångsatt i snart 6 mån) i trav/galopp. Bakbenen låser sig till och från i trav men det har blivit bättre allt eftersom han har musklat sig. Detta kan bero på en låsning i ryggen och kiropraktorn kommer om ett par dagar. Det andra stora problemet är att det överben som inte snabbt växte på sig för ett o ½ år sedan nu har gjort det.
Frågan är egentligen; Är det någon som har varit med om överben som återkommit och vuxit utan att någon veterinär har kunnat svara på vad det är och vad det beror på? I så fall - hur har detta löst sig?
Jag är otroligt tacksam för svar!
Det stora problemet nu är att han inte alls får med sig bakbenen (har varit igångsatt i snart 6 mån) i trav/galopp. Bakbenen låser sig till och från i trav men det har blivit bättre allt eftersom han har musklat sig. Detta kan bero på en låsning i ryggen och kiropraktorn kommer om ett par dagar. Det andra stora problemet är att det överben som inte snabbt växte på sig för ett o ½ år sedan nu har gjort det.
Frågan är egentligen; Är det någon som har varit med om överben som återkommit och vuxit utan att någon veterinär har kunnat svara på vad det är och vad det beror på? I så fall - hur har detta löst sig?
Jag är otroligt tacksam för svar!