Återfall..

Aliide

Trådstartare
Jag är så ledsen. Min beauceronhane har varit bra i magen i nästan 6 månader. Han har varit dålig i magen hela sitt liv men jag lyckades få honom toppenbra genom att övergå till färskfoder. Han började gå upp i vikt, pälsen blev fin och blank. Han blev också mycket trevligare att ha och göra med. Och tro fan det när han har haft kronisk diarre i 1 år :crazy:

Men så igår var killen ute med honom och han var jättedålig i magen. Gul sprutdiarre... :( Hoppas att det bara är tillfälligt. Han har dock bara bajsat 2 ggr efter det och det börjar bli lite fastare men dock samma färg..

Sv: Återfall..

Fy vad tråkigt. :( Hoppas det är tillfälligt.

Är han allergisk mot något, eller vet du inte varför han varit så dålig?

När veterinärerna tittade på honom i stockholm sist gång hittade de att han hade ett dåligt näringsupptag i tunntarmen. Samt misstänkt katarr. De ville ge honom cortizon vilket jag sa nej till.

Varit JÄTTEbra i magen länge nu. Käkat ben osv utan någon reaktion. Till och med fått rester då och då. Han fick inget ovanligt i förrgår eller igår så jag har ingen aning.

Våran var exakt sådan när han hade fel på bukspottkörteln. Han fick medicin och var bra för det mesta, men det var mycket han inte kunde äta. Tålde bl.a. inte kyckling utan fick äta ett speciellt lamm och ris foder.

Det är jobbigt när vovvarna inte är friska! :crazy:

Ok. Får man fråga varför du inte ville ge kortison? Jag är bara nyfiken.

Cortizon är inte direkt en mjuk medicin. Tar en hel del på hundens kropp och oftast behöver man en regelbunden användning. Löste det hela själv med annat foder och strikt matmeny.

Han blir nog bra i magen igen. Har det funkat 6 månader verkar det väldigt konstigt om det helt plötsligt inte gör det.. Oroa dig inte i förtid!

Jag har blivit något av en bajsexpert. Alla säffles hundägare ringer till mig när deras hund är kass i magen :D

Jag är jätteorolig. Kan inte låta bli. Så rädd att det ska bli som förut. Och gul avföring är ett tecken på att det inte alls är bra. Han blev väl dålig i magen under den bra perioden men då för att han fått i sig ngt olämpligt. Och han fick dessutom BRUN lösbajs. Inte lysgul :(

Att vara bajsexpert är inte illa! :)

Nej usch, jag förstår att du är orolig, det skulle jag också vara.

Har du testat många olika foder? Har du jämfört alla ingredienser, testat uteslutningsmetoden? (Låter simpelt kom jag på :o så det har du säkert gjort flera gånger.. men jag kom att tänka på en hund som jag känner som inte tål ägg, då bajsar han blod.)

Jag har testat alla sorts foder du kan tänka dig. Glott igenom många innehållsförteckningar utan att hitta ett spår av något som han kunde vara intolerant mot. Vi hade misstankar om att hans mage inte fixade för mkt fett och protein men det visade sig vara skitteorier eftersom han fungerade så bra på färskfoder.

Senaste tiden har han tex ätit 1 korv Halla Färskfoder plus 8-10 dl Halla High Energy torrfodret (32/22).

Ok.. Fy vad frustrerande det måste vara att inte veta vad det beror på. :crazy:
Hoppas han är bra imorgon igen, du får uppdatera!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Gravid - 1år Mina tvillingar har lite magknip, från början var det bara killen men nu börjar tjejen också få det. Det är inte kolik (än) utan ser mer...
2
Svar
26
· Visningar
2 303
Senast: Fille
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 194
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Hej, detta problemet har jag haft ett tag, det är så att min 12 åriga dalmatin har börjat bajsa inne, det verkar nästan som om han inte...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama