Återbetalning av anmälningsavgiften

Equilina

Trådstartare
Jag fick stryka mig från en tävling i slutet av september, skickade in läkarintyg och har fått besked från klubben att avgiften kommer sättas in på mitt konto i TDB. Men hur lång tid får det ta? :crazy:

Sv: Återbetalning av anmälningsavgiften

Naturligtvis har jag varit i kontakt med ansvarig flera gånger, senast för en månad sedan men än har inget hänt.

Att pengarna ska betalas ut till mitt konto i TDB. Frågan är hur lång tid det är okej att det tar, alltså när jag ska börja dra det vidare åt något håll.

Det ska inte ta så här lång tid. Ring/mejla och stöt på igen och säg att du drar det vidare till förbundet om du inte ser pengarna på ditt konto å det snaraste.

Hörde av mig för en dryg vecka sedan och fick till svar "Oj, det trodde jag var fixat!" :cool:
Nu har det visserligen varit jul, men inga pengar ännu...

Nu är jag inte ngn stjärna på just TDB, men det måste ju egentligen handla om att bara flytta pengar från klubbens konto till ditt, dvs några knapptryck. Stöt på igen är mitt förslag!

Jag råkar däremot vara en stjärna på TDB:D. De flesta klubbarna tar ut pengarna från TDB efter avslutad tävling och då blir det ju en liten process att flytta tillbaka till det kontot. Det är dessutom inte vem som helst i föreningen som har behörighet att röra pengar osv i TDB.

Absolut inte någon ursäkt för att det har tagit såhär lång tid för TS att få tillbaka sina pengar och jag tycker absolut att hen ska kontakta SvRFs kansli efter trettonhelgen om inte pengarna kommit in då.

Ts, jag pm:ar dig

Självklart ska både deltagare och arrangörer göra rätt, men det sitter människor på båda sidor och det tycker jag är lite skönt att veta, ibland. Man kan ju säga att TS har lite "kredit" hos den arrangörsklubben om hon skulle göra någon miss i någon framtida anmälan... :)

Fast jag har trots upprepade påminnelser fortfarande inte fått mina pengar, och någon "kredit" hos dem är jag definitivt inte intresserad av. Det är flera hundra kronor det rör sig om...

Som sagt, självklart ska även arrangörer göra rätt. Jag tycker att det låter som att det är dags att kontakta förbundet...

*knapp*

Med suverän hjälp från förbundet har jag idag fått tillbaka mina pengar! :laugh:
Det tog bara närmare 4 månader... :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 335
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: igbest
·
Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
567
Senast: Cambrie
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 868
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar