Äter upp bindan i tikskyddet...!

Sirpafinnen

Trådstartare
Våran förstagångslöpare käkar upp bindan/trosskyddet i tikskyddet :mad: , och bara på nätterna när vi sover och när hon är själv hemma. Inga tendenser till det när vi "ser".

Nån som har samma problem :confused: Tips på lösning?? Lite halvjobbigt då hon får ligga i möblerna :crazy: :angel:

Sv: Äter upp bindan i tikskyddet...!

Begränsa utrymmet för tiken, när hon är ensam och på nätterna och skippa tikskyddet...

Hähä, det verkar som en bra idé ju :D krävs dock rätt småa till min blandis med sina 54 cm i manken :p

Hej nästan-granne förresten! Mina päron bor i Skorped o jag i Seltjärn *vinkar*

Avstå tikskyddet, begränsa utrymmet på nätter och vid ensamhet om det behövs och täck över möblerna med något oömt lakan eller liknande som kan bytas och tvättas vid behov. Tror det är väldigt svårt för tikar som sätts på tikskydd direkt vid första löpet att över huvud taget lära sig att tvätta sig på något bra sätt.

Sätt henne i ett rum där det inte spelar någon roll att hon blöder. De måste så lufta också och bör enligt mig inte ha tikskydd dygnet runt.

Ett alternativ är att vika och använda fleecetyg som man bara tvättar av istället för binda.

:) *vinkar tbx* bodde ett tag i Remmarbäcken och körde mina hästar halvvägs till Seltjärn. :) Red till Björkvik för nåt år sen från M-gensjö...

Min lilla tjej äter också bindan i tikskyddet. :crazy:
Vi fick henne aldrig att sluta så vi köpte flera uppsättningar trosor och så får hon ha trosan utan skydd i och sen kastar vi den i tvätten och tar på en ren osv. Man får tvätta en del men hellre det än hund som kräks trosskydd i sängen.

Hade tikskydd på tiken under första löpet men den här gången skippade jag det. Hon hatade tikskyddet och ska jag vara ärlig tycker jag det är enklare att bara lägga ut handdukar över möblerna hon brukar ligga i. I sängen la jag handdukar under lakanet. Och den här gången har hon varit jätteduktig på att tvätta sig så det har knappt blivit några fläckar :) .

Jag kör ibland storhästen ner till Brattsjö å vänder :)
Det är mina päron som köpt huset med gamla lanthandeln där i Bredbynkorset :D

Jag har provat en hel del tikskydd då min vovva sover brevi dmig i sängen, även när hon löper.

Nu har jag hittat ett par som sitter rätt löst så att när hon böjer sig för att tvätta sig så kan hon det eftersom skyddet då viker bort sig.
Det har gjort att hon slutat slita ur bindan eller äta upp tik skydden.
Däremot ä rman tvungen att tvätta tikskydden varje dag eftersom hon annars tycker att det börjar bli äckligt. Men vi vill ju inte heller gå med samma trosor i flera dagar så varför skulle hundarna vilja det.

De tikskydden som satt åt hur hon än gjorde slet hon i små bitar.

//Lotta

Min käkar upp bindan varesig det sitter åt eller inte :crazy:

--------------------------

Inatt satte vi för så att hon inte fick ligga i sängen och det gick förvånansvärt bra! Hon tittade förvånat på oss (å vi kände oss jättetaskiga :angel: ) men lade sig sedan på sin bädd på golvet å så var det med det :rofl: Duktig tjej! Vi trodde hon skulle bli mer besviken då hon äääälskar när vi går och lägger oss o hon får mumsa ner sig där i fotändan mellan oss :p

Tycker faktiskt det är både taskigt och ofräsht att tvinga på hundarna tikskydd :crazy:. Man kan ju faktiskt täcka över soffan samt tvätta mattor och sängkläder om det blir stänk!

/ägare till tre tikar

Min yngsta käkar också upp pappret man lägger i tikskyddet.
Jag har helt enkelt låtit bli att sätta dit papper. Tikskyddet är ju "vattentätt" så hon har inte sölat ner några möbler.
Första tikskyddet bet hon sönder helt :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 108
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 384
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 226
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 322
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama