Äter och dricker mer än vanligt..

Ickapeltz

Trådstartare
Min katthona på ca 1 år har börjat äta och dricka mkt mer än vanligt. Tidigare räckte 1 mått mat ca 1½ dag och vattnet var knappt halvdrucket när jag bytte på morgonen. Men ett par dagar nu har vattnet varit i pricnip snustorrt och maten helt uppäten trots att jag fyllt på 1 mått kvällen innan.
Vad kan detta bero på? Kan hon ha fått mask under de stunder hon är ute i trädgården? :confused:

Sv: Äter och dricker mer än vanligt..

Hon är ju inte steriliserad och hon har varit ute utan övervakning så kanske....skulle inte tro det dock.

Avmaska, blir det ingen skillnad så låt det gå ett tag, det kanske bara är en "fas". Min katt började oxå dricka enormt, trodde han hade diabetes eller fel på njurarna, men det var inget fel. Efter ett tag blev det normalt igen.

Dessutom är det ju sommar nu och varmare.

Ja, när de dricker mycket kan det vara fel på njuren, men efter vet.besök så var det inte det. Tur det, för sånt är svårt att leva med som kissemiss.

Haha, mitt inlägg var till trådskaparen som en fråga om det kanske var njurarna katten hade fel på ;)

Marcolio skrev:
Haha, mitt inlägg var till trådskaparen som en fråga om det kanske var njurarna katten hade fel på ;)

:eek: *sinnesförvirrad* :D

Nu har jag avmaskat henne igår så jag får se vad som händer. Jag funderar bara på vad som händer, rent fysiskt med katten..

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 873
Senast: Dorinda
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama