äter ny torv?

B

BeastieBabe

polarens ponnysan får allt hon behöver via foderstaten, inget saknas i mineralväg eller något annat.. men när hon släpptes in i boxen då vi hade haft ut en ny torvbal så tar hon en stor bit i munnen och äter upp det!! :eek: varför??
kan det bara ha vart så att hon gillar lukten av ny torv och även vill smaka på den??

Sv: äter ny torv?

i stort sett alla hästarna i "mitt" stall äter av torven när den är ny.. det är väl gott..

Sv: äter ny torv?

350 kg ponny, 7 kg silage (TS 41%) 2 kg halm, 0,5 kg lusern, 1 kg havre.. hon har att tugga på ja :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 535
Senast: niardasp
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 672
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar