Äter inte..

J

jeeenny_

Ena missen verkar inte vilja äta blötmaten nå mer.. hon har förut älskar maten.. dom brukar få morgon och kväll. Plus att dom har torrfoder hela tiden. Brukar jama å va tokig när hon ska få mat, torrfodret brukar vara nästan slut iallafall.. Kan det vara så att hon tröttnat på blötmaten å äter bara torrisar.. eller kan de vara nå annat? :confused:

Sv: Äter inte..

Vet inte vad det kan bero på... Mina katter får bara torrfoder (royal canin) och så ger jag dom blötmat nån gång ibland. Låt bli att ge henne det på några dagar så kanske hon uppskattar det igen. Om hon inte gör det så kanske det är nåt annat som är fel...

okej ska prova med det.. bara de att andra katten ääälskar blötmaten :D
Mina får oxå royal canin, jag vet ju iofs att det räcker att ge dom det.

Om du inte vet säkert att hon äter sig mätt på torrfoder så åk till vet. Matvägran är ofta det enda synliga tecknet på sjukdom hos katt.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
466
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
491
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?