Äter inte

Sv: Äter inte

Puttar upp min gamla tråd igen!

Katten äter som hon ska nuförtiden, inga problem där längre.

Men senaste dagarna har hon börjat kräkas. Inte mycket, men mer än vanligt. Hon kräktes två gånger igår och en gång i förrgår. Inga hårbollar. Spyorna innehåller i princip vätska och torrfoderbitar. Hon är pigg och glad annars, aktiv och kelig (ovanligt kelig, men det kan bero på att hon varit ensam någon timme mer än vanligt sista veckorna).
Rådfrågat veterinären som är övertygad om att det är hårbollar och rekommenderar antihårbollsfoder.

Hon fick en burk sardiner (eldorados kattmat), kan det vara det som gör att hon kräks? Gav ungefär två tredjedelar av burken fördelat på fyra givor. Hon gillade det och åt upp nästan allt varje gång (hon lämnar så gott som alltid en liten skvätt blötmat oavsett märke och smak).

Har inte gett henne något mer av blötmaten, ger lite torrfoder i boll för att undvika hetsätning och har ställt fram extra vattenskålar.
Hon äter och dricker som vanligt, så jag borde kanske inte vara så orolig men det är jag ändå :crazy:
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
460
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 913
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp