Äter inget!!!

K

karlo

Hej

Jag känner en som har en häst som nu inte har ätit något p åflera dagar!!!!!?????
Hon körde upp den till djursjukhus i måndags drä de har gjort massor med undersökningar men inte hittat något. På gastroskopin såg de lite som kanske kunde vara början till magsår men tror inte det är därför hon inte äter. På blodproven såg de ändast att levervärrdena var lite högre än normalt. Undersökte igår buken utan hotta något och idag skulle de göra ultraljud.

Tänkte fråga er här på buke om ni har några förslag på vad det kan vara. Hon har ingen feber, hosta, snuva, svullnad el något annat. De har uteslutit kolik och förstoppning....

Sv: Äter inget!!!

Hejsan...

Jag har tyvärr ingen idé om vad det kan vara, men tänkte bara berätta om när jag var med om samma sak, det kanske kan ge idéer...

Hade en unghäst som hade stora problem med sina framben (kotade över, snubblade m.m.m.m.) Hon fick kolik som vi ganska snabbt (ca 1 dygn) fick löst...dock slutade hon både äta o dricka efter detta...efter par dygn åkte vi in till klinik o de kollade med gastroskopin men hittade inget o ingen mer kolik men hon vägrade att dricka eller äta...

Efter konsultation ang. hennes ben beslutade vi oss för att ta bort henne där på plats o man såg direkt på henne när det var beslutat att detta var vad hon ville...genast la hon sig ner vid mitt knä o pustade ut (långt innan hon skulle tas bort)...hon hade äntligen fått fram vad hon ville...

Min teori är att hon hade så ont o orkade inte längre så att hon slutade äta pga det...hon gav helt enkelt upp...

Dock verkade ju som att det är något fel på din häst på det sättet...men jag tänkte om det kanske kan vara att hon inte trivs /e mycket stressad el. linkande som gör det hela?

Annars det ju mycket ovanligt att djur svälter sig om de inte är riktigt sjuka...:confused:

Hoppas att det löser sig snart...

ja det har de kollat och där fanns inget att anmärka på

Hoppas att dom ändä PRÖVAR med en behandling på magsår - det KAN hjälpa. Det gjorde det på MIN! Hon åkte in pga förstoppning, de hade löst det efter ett par dagar och vi väntade på att hon skulle piggna till och börja äta o dricka normalt. Men icke! Det gick nästan en vecka och hon ville knappt äta alls... då udnersökte vet. henne lite närmare, dock ingen gastroskopi, och bestämde sig för att pröva magsårsmedicin på henne. Och VIPS var hästen pigg och åt bara ett dygn efter behandlingen påbörjades!! :idea:
Sen dess vart hon bra. (fick Nexium i 2 veckor hemma)

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 703
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 481
Senast: Ela
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 849
Senast: Pallen
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat