Äter gräs helt plötsligt?!

H

hovawart

Hej, nu har snön försvunnit och gräset blivit grönt.:) Problemet är att min hund helt plötsligt har börjat äta gräs. Hon har aldrig gjort det förut. Självklart börjar hon ju kräkas av det, men har nån någon aning om VARFÖR hon äter gräs helt plötsligt? Någon brist på nåt? fel? Eller har jag bara en knäpp hund :d :bump:

Sv: Äter gräs helt plötsligt?!

En del hundar äter gräs för de mår dåligt och vill spy. Men mina är släkt med kor :D De äter gräs för det är gott tror jag. För de spyr aldrig.

Grana skrev:
En del hundar äter gräs för de mår dåligt och vill spy. Men mina är släkt med kor :D De äter gräs för det är gott tror jag. För de spyr aldrig.

Okej tänkte också på det, men hon verkar hur frisk som helst. Hon är som vanligt :) Haha okej börjar tro att jag också har en ko ;)

Kolla hennes tonsiller. Kan vara att det kliar i halsen. Äter hon mycket pinnar så är det också ett tecken.

Grana skrev:
Min med haha...MUuuuuu

De flesta hundar äter lite gräs nu på vår-sommarkanten. En del kräks, andra inte. Det forskas om varför, men något svar har inte hittats.

Mynta2 skrev:
Min hetsäter gräs när hon ska löpa har jag märkt.

Hehe okej.. Jezzie har redan löpt för nån månad sen, så det är inte därför iallafall :d

Aliide skrev:
Kolla hennes tonsiller. Kan vara att det kliar i halsen. Äter hon mycket pinnar så är det också ett tecken.

Hm okej.. Hur kollar man det då?? :angel: Men troligtvis äter hon bara för att hon har blivit lite av en kossa, men det är ju alltid värt att kolla tonsillerna.

min tik äter ibland gräs för att kräkas och ibland för att det är gott. hon väljer omsorsfullt ut det bästa gräset för respektive ändamål. så har hon alltid gjort och hon verkar inte må dåligt av det. labben äter också gräs (kan stå och beta i timmar) men kräks aldrig.

Min hanhund käkar gräs emellanåt.. Detta kmr i perioder, men han tycks inte må dåligt i samband med det. Inga kräkningar eller liknande. Fibrerna i gräset kanske hjälper till att få igång magen? :confused:

På tal om gräsätning så blev min pojkväns vovve tämligen avundsjuk på lammungarna när jag matade dem med lite grönt gräs från utsidan av stängslet. Han skuttade då fram och slet åt sig gräset för att sedan tugga i sig det med en smått äcklad min. Gott var det inte, men i skulle det. Hellre än att unna lammen lite uppmärksamhet, iaf! :rofl:

cillamuffins skrev:
min tik äter ibland gräs för att kräkas och ibland för att det är gott. hon väljer omsorsfullt ut det bästa gräset för respektive ändamål. så har hon alltid gjort och hon verkar inte må dåligt av det. labben äter också gräs (kan stå och beta i timmar) men kräks aldrig.

Hehe okej, aa man ser att Jezzie också väljer ut sitt gräs:smirk:
knäppisen

Axelle skrev:
Min hanhund käkar gräs emellanåt.. Detta kmr i perioder, men han tycks inte må dåligt i samband med det. Inga kräkningar eller liknande. Fibrerna i gräset kanske hjälper till att få igång magen? :confused:

På tal om gräsätning så blev min pojkväns vovve tämligen avundsjuk på lammungarna när jag matade dem med lite grönt gräs från utsidan av stängslet. Han skuttade då fram och slet åt sig gräset för att sedan tugga i sig det med en smått äcklad min. Gott var det inte, men i skulle det. Hellre än att unna lammen lite uppmärksamhet, iaf! :rofl:

Hehe ja dom gör ju allt för att få uppmärksamhet ;) :D

Stackars hund, den trodde ju det var något gott ;)

Min hund brukar sitta och äta upp de höstråna som hamnat utanför kaninburen :crazy: Finns det inga strån på golvet så betar han genom gallret.

millansnillan skrev:
Stackars hund, den trodde ju det var något gott ;)

Min hund brukar sitta och äta upp de höstråna som hamnat utanför kaninburen :crazy: Finns det inga strån på golvet så betar han genom gallret.

Hehe aa det gör min också..;)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 373
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 725
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 563
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur