Äter dåligt!

Sv: Äter dåligt!

han är ganska ointresserad av mat i det stora hela.. ger man honom en brödbit, pannkaka eller annat gott så tar han den försiktigt och håller den i munnen, tar flera minuter innan han äter den..

att träna med godis är helt hopplöst, inte alls intresserad. han har aldrig varit nåt matvrak men nu på sistone tycker jag han har blivit ännu mer ointresserad.

ja kanske kan prova en annan sort färskmat? dock lite tveksam eftersom han inte ens ville smaka på klassen..

han äter litegran om min systers valp är på besök, eller om nån av katterna tar hans mat. kanske måste skaffa en hund till så det blir konkurrens i matfatet.. :p

Har du kollat upp så han inte har ont i halsen eller dylikt?
Kanske något att tänka på om inte annat..

han ska vaccineras nu så ska be vet kolla upp det! när du säger det så har han faktisk harklat sig lite ibland så det Kan vara nåt där.. fast å andra sidan har han aldrig gillat mat spec mkt...

men ska kolla upp det iaf!

Blodpudding kanske?Jag köpte billigt som jag blandade lite vatten i ,sen stoppade jag i torrfodret och rörde ut blodpuddingen till en gegga i detta.Lät det stå några minuter för att torrfodret skulle dra till sig lite.Testa annars lite kokt inälvsmat och gör samma sak.Luktar skit att koka men hundarna brukar gilla det;) jättetråkigt när det blir såhär men det gäller att testa o hitta något som funkar.Lycka till

VoV brukar dom gilla - billigt, grått o luktar sunk - men hundarna tycker det är mums - för att få igång honom att äta överhuvudtaget skulle jag satsa på 2 veckor minst med slafsig burkmat. Näringsmässigt så kan man väl köpa ett högklassigt foder senare.
Har dom bara vant sig vid att äta så brukar dom fortsätta sen.

är det nåt dom har på typ konsum? låter som det. :p finns det förresten nån motsvarighet till mjau kattmat för hundar? det håller ju iaf hyfsad kvalite.

Det enda min tik äter utan att man ska behöva tvinga henne är Purinas båda foder:

Beneful och Friskies....var inte glad till att ge dom billigare fodrena i början, men hund är lagom rund, pigg och har underbar päls....så tydligen funkar det kanon på henne....

//Domino_s

Har du kollat upp så han inte har ont i halsen eller dylikt?
Kanske något att tänka på om inte annat..

Smart du är som tänkte på det!

Min hund åt inte när han hade ont i ryggen för något år sedan, man fick lyfta upp skålen åt honom eftersom han inte kunde böja sig ner. Men det märker man ju på det övriga också, han låg på ett särskilt sätt bla.

Låter precis som min ena hund!

Hon äter just nu ingenting utom Bravo färskfoder eller rå ljummen köttfärs.. Hon gör gärna så att när hon har matstrejkat en tid blir det som att hon inte "kan" äta, hon vill äta men får inte ner det. så hon får just nu vad hon vill ha bara hon äter!

Provat att ge honom maten ljummen? Min äter lite bättre då. Torkad smulad vom och varmvatten ovanpå har funkat ett tag med.. Fryst färsk vom kanske? Luktar apa men hundarna brukar gilla det!

Sen äääälskar mina hundar doggys blötmat :o Men de bajsar ju berg efter det också.

:) Vov ÄR motsvarigheten till Mjau - precis som det låter - och finns nog både på Coop o Ica.

aha. ;)

mamma kom hem med något som het doggy torrfoder, det åt han faktisk en del av. verkar dock skeptisk mot skålen, så har gett honom på en vanlig tallrik. just nu äter han äcklig pedigree hundkorv. :o

men han äter iaf!!! *lycka*

Min jycke åt Royal när jag fick honom - tunn, omusklad, fisig, inget vidare päls och m dålig matlust -när jag väl bytte till ett billigare foder fick jag en helt annan jycke.
Dyrt är inte alltid bäst.
Min gamla tik åt Doggy torrfoder hela sitt 12 åriga liv.

Gillar han fisk? Prova Roburs högenergifoder (lila), det luktar fan, men hundar brukar gilla det. Ett energirikt foder behöver han ju inte äta samma volym av heller.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
529
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Vi hämtade hem en 8-veckorsvalp i tisdags som har ätit dåligt sedan han kom hem, UA på veterinärbesiktningen och avmaskad innan...
Svar
10
· Visningar
1 833
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska... 2 3
Svar
46
· Visningar
6 985
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka