Äter dåligt

G

Gefjun

Min 5,5 månaders valp äter ganska dåligt. Idag t.e.x har hon bara ätit 4 dl. Känner hon själv att det är bra så eller borde jag överväga foderbyte?

Sv: Äter dåligt

Inget foderbyte!
Vill hon inte äta mer, nähä, så slipp då. Ta undan maten efter 10 minuter om hon inte vill ha och ge inget förrän till nästa mål. Gör samma sak då, vill hon inte ha efter 10 minuter så får hon svälta....

Vad är hon för ras? (För min ras så är 4 dl rätt lagom ;) )

Det är en Border Collie. Jag gör så med maten, här trugas det inte! ;) Jag är inte så orolig över detta, ser ju att hon mår bra och så. Blev bara lite fundersam eftersom hon bara äter en dl mer nu än när vi hämtade henne. Maten lockar henne inte, hon kommer inte springande till matskålen direkt. Ska kolla upp hur mycket hennes syskon äter. Jag vill ju helst köra med det foder som vi har!

är hon mager? annars behöver du nog inte bry dig så mycket om att hon petar i maten. har hon däremot magrat av kanske ett foderbyte skulle vara lämpligt. men prova först att sprida ut maten på marken ute eller på golvet inne. vissa hundar äter bättre när de får jobba lite för maten.

Jag tycker inte att 4 dl låter som någon svältkost faktiskt. Hon klarar sig på det! Bra att du inte oroar dig! Det kan göra det till en grej. Ge mindre portioner så att hon slipper kväljas över all mat som blir kvar.

Nej, hon är inte mager, är nog rätt så normal i hullet. Har någon gång gömt kulor och så har hon fått leta rätt på dem. Då går det bra. Har även bara kastat ut några på golvet och ger henne några kulor som belöning i träningen. Då går de att äta. Så att jobba för maten är nog en bra idé.

Ska prova att ge mindre portioner, det är nog också en bra idé.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har en katt som kommer in med småfåglar var och varannan dag. Idag syntes det tydligt att hon hade haft en fågel inne (fjädrar...
Svar
17
· Visningar
1 270
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
524
Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
633
Senast: Hawaii
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd

Omröstningar