Äter allt på marken

E

ellioth

Hejhej!

Jag har en 75%amstaff 25%pitbull tik på 6 månader som tar ALLT (utom fimpar och snus thank god...) hon kommer över på marken, jämt och ständigt får jag stå och skaka ur pinnar, kastanjer, tuggummin... osvosv ur munnen på henne. någon som har nåt bra tips på hur man kan få dem att vänja sig av allt detta ätande av saker på marken? byta ut "skräp" mot godis kanske?

mvh / ellioth + hund :D

Sv: Äter allt på marken

Ja även jag är intresserad av detta! Mina valpar (7månader) äter allt dom hittar också!
bajs, soppåsar, och allt snusk överlag!

brukar dina hundar kräkas upp saker de ätit ute ibland? min gjorde det senast idag :S

Min golden spydde då och då, beroende på vad hon satt i sig för nåt, det kunde vara nån bit av en glasspinne, godispapper, skit mm. Men det verkade inte som om hon hade ont av det. Fet och go var hon i alla fall.

Lär loss, och spotta!
Vår PB tik när hon var valp, åt allt!
Inklusive fimpar och snus.. Spydde som satan om hon smugit i sig något.
Men det försvann fort, lärde in henne loss, och efter det spotta.
Nu om hon är lång bort från oss när vi är ute och går och vi ser henne ha något i munnen ger vi bara kommandot loss och hon spottar ut det hon har i munnen. Helt suveränt. Så kan man kontollera vad damen i fråga stoppat i sig. Är det pinne eller vad det nu må vara så säger jag -okay, -hopp och lek så tar hon saken igen och smaskar vidare. :D

Min staffe äter oxå allt, nästan. Men hon kräks aldrig. Inte heller blir hon dålig i magen. Hinner jag så brukar jag köra in näven i munnen på henne och ta ut det hon stoppat i sig men hon är så jäkla snabb på att svälja för hon vet så väl vad matte tycker om det där.. :D

Det dummaste vi har gjort än så länge som hundägare var att uppmuntra henne att äta blåbär och hallon från buskarna. Nu äter hon ALLA bär hon kommer åt! :eek:

Så där var min hund som valp (är fortfarande till viss del men det går i perioder, tack och lov). Har lärt henne att säger jag "USCH!" då spottar man ut det man har i munnen.

Har en whipp som äter skit(hundskit!) i perioder, men är inte så gammal(1,5 år) så hoppas att min konsekvens kommer ge utdelning i längden. När det varit som värst har han helt enkelt fått gå kopplad och efter att han gjort sina behov har jag sysselsatt honom med träning, gå fot osv för att få honom fokuserad på mig och inte på att leta skit!

Är även konsekvent med att säga USCH och FY!, men även snabb med att berömma med godis och klappar när han ignoerar skiten, man kan liksom se när han går förbi och har hittat och lokaliserat skit någonstans, och när han efter mycket tragglade skiter i att ta den så blir det MYCKE beröm!

Så kämpa på:D

vår bullterriervalp käkar allt på marken och det blev bara värre när man hela tiden tog det ifrån henne. Nu ignorerar vi om hon tar en sak och om hon råkar släppa den så fortsätter vi bara att gå. Då hinner hon inte ta up den igen. Samma sak om man märker att hon är "påväg" att ta något. Att vi hela tiden tog det ifrån henne blev elt plötsligt "världens rolgaste lek" så det funkade inte. Loss är oxå ett viktigt ord. Öva på leksaker och säg sen varsågod när hon får ta den igen.

Är väl ett typiskt valpbeteende MÅSTE smaka på allt ;) du kan ju föröska få henne mer uppmärksam på dej så du är roliagre än att smaka på allting...

Haha..våran ammisflicka har för övrigt käkat upp 8 köksstolat,mobiltelefon,köksinredning å mattor,x-box kontroller,fjärrkontrollen till tv,blommor,krukor,-ALLT!!!
kattskit å hästskit är smaskens..USCH:mad:suck..
men hon är bara 1 år,så jag hoppas att det går över någongång:bump:

haha! min curly kille stoppade bara massa grejer i munnen som han gick och bärde omkring på, men jag började lägga till med ett HURCH, Looosss!! så släppte han. en gång hadde han stoppat ett batteri i munen som han hadde hittat:eek:!

Tackar gudarna att han inte svalde all skit han hittade för då skulle jag nog inte ha någon hund idag:p

Ja det borde det väl göra ;) var länge sedan jag hade nångon valp nu, men trr dom slutar gansa naturligt någongång borde dom ju lära sej att dte kankse inte smakar så gott med allting ;)

Vår valp äter små-sten mest, men även lite av varje vad hon kommer över. Tycker man är jämt och ständigt i den där munnen och gräver :angel:

Men det blir nog bra med det, när hon blir äldre, hon är 14 veckor nu och det har redan blivit betydligt bättre om man jämför med när hon var 8-10 veckor.

min valp stoppar allt i mun, men hon äter inte det, hon kommer och spottar ut sakerna framför fötterna på en! för nån vecka sen när jag var hos min pappa och åt kom hon tillåme med en örhängesplopp som hon hittat under någons säng och spottade ut den bredvid mig

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka