Atamon mot svamp i klobasen

Migo

Trådstartare
Fritte har roströda missfärgningar på några av klorna, och slickar sig lite väl mycket för att matte ska vara lugn. Läste att man kan blanda atamon i vatten och bada i några dagar för att ta död på ev. svamp, är det någon som har erfarenhet av det?

Eller är det vet. besök som gäller?

Sv: Atamon mot svamp i klobasen

På lokalradion i dag pratade de om hundtassar, och någon där rekomenderade tassbad i vatten och äppelcidervinäger mot svamp !?
Har inte provat själv, så jag vet inte vad tipset är värt.

Jag har använt atamon med bra resultat, dock outspädd. Men permanent resultat fick jag först när jag såg till att hunden fick tillräckligt med essentiella fettsyror :)

Jag har med använt Atamon mot svamp på tassarna, veterinären jag pratade med tyckte att det var värt ett försök. Det är ju bra så länge man slipper ta till läkemedel! :) Vi använde färdigblandad Atamon utan att späda ut den, det tipset fick jag av en uppfödare som använder de som enda "svamp medel" till sina Bullar!

Det funkade bra, men ena tassen hade kraftigare svamp och där fick vi använda Pevaryl på veterinärens inrådan!

Senast ändrad:

När min fick svamp rekommenderade veterinären pevaryl. Jag behövde bara smörja någon dag innan det var borta.

Min pudel hade lite svamp i tassarna som kom och gick lite.
Men det som jag tyckte hjälpte var att raka och klippa rent runt där svampen sitter,sköljde rent tassarna efter han varit ute och torkade torrt. tvättade med atamon.
Blev mycket bättre av det. Visade sig senare att svampen delvis berodde på allergin, så nu har han inga sådana problem alls längre.

+ Laxolja!

På lokalradion i dag pratade de om hundtassar, och någon där rekomenderade tassbad i vatten och äppelcidervinäger mot svamp !?
Har inte provat själv, så jag vet inte vad tipset är värt.

Jag brukade spraya min hästs hovar med äppelcidervinäger då hon fick strålröta, fungerade mot det i alla fall :)

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Pilot
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka