Fast att låna ngns identitet har nog många gjort ... Jag lånade en äldre kompis bibliotekskort för att komma in på disco! Dög som leg på 70-talet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, lite det jag menar, det är ju omöjligt.
Fingeravtryck finns ju redan. Tack och lov inte hos SKV än.Således finns ingen anledning att samköra register. Eller att SKV ska börja ta fingeravtryck. Skönt vi är överens.
Nej, alla flyktingar eller invandrare för den delen är inte kriminella. Långt därifrån. Faktum är att jag skulle tro eller i alla fall vill jag tro att de allra flesta invandrarna som kommer hit sköter sig. Många av dem som kommer hit startar egna pizzerior, restauranger, barer, pubar. De jobbar, men sedan finns det tyvärr en liten grupp som inte kan sköta sig snyggt.Men i jakt på kriminella vore det ju inte alls fel. Då menar jag inte att alla flyktingar är kriminella.
Svenskar begår också brott. Det ska vi självklart inte glömma, men invandrarna som begår brott blir mera uppmärksammade därför att de just är invandrare.Till skillnad mot de inhemska brottslingarna då menar du?
De har flytt ifrån ett land med exempelvis krig och då tycker i alla fall jag att de skulle ändra stil och sköta sig när de kommer till Sverige, men det gör de inte. Istället fortsätter de att slåss här.Det är för jäkligt att det finns brottslingar. Men det är inget nytt. Människor har begått brott så länge det funnits lagar (och människor).
Jag tycker att det är rejält obehagligt att du pekar ut kriminella invandrare. Varför är invandrare mer bekymmersamma som brottslingar än de som t.ex kommer från - säg - Degerfors.
De har flytt ifrån ett land med exempelvis krig och då tycker i alla fall jag att de skulle ändra stil och sköta sig när de kommer till Sverige, men det gör de inte. Istället fortsätter de att slåss här.
Amateur Pethead
Så du menar att människor som kommer hit bara ska vara tacksamma. De ska vara helt annorlunda än andra människor och uppföra sig helt exemplariskt - för vi vill bara släppa hit absolut felfria fläckfria individer. Som nån sorts avelsförbättring för vår egen helt normala befolkning kanske?De har flytt ifrån ett land med exempelvis krig och då tycker i alla fall jag att de skulle ändra stil och sköta sig när de kommer till Sverige, men det gör de inte. Istället fortsätter de att slåss här.
Amateur Pethead
Fingeravtryck finns ju redan. Tack och lov inte hos SKV än.
Visst är det skit att vi har och får hit kriminella personer.
Men ärligt, om jag flydde från krig/förföljelse så skulle jag nog göra nästan allt för att få komma därifrån.
Nej, alla flyktingar eller invandrare för den delen är inte kriminella. Långt därifrån. Faktum är att jag skulle tro eller i alla fall vill jag tro att de allra flesta invandrarna som kommer hit sköter sig. Många av dem som kommer hit startar egna pizzerior, restauranger, barer, pubar. De jobbar, men sedan finns det tyvärr en liten grupp som inte kan sköta sig snyggt.
Svenskar begår också brott. Det ska vi självklart inte glömma, men invandrarna som begår brott blir mera uppmärksammade därför att de just är invandrare.
De har flytt ifrån ett land med exempelvis krig och då tycker i alla fall jag att de skulle ändra stil och sköta sig när de kommer till Sverige, men det gör de inte. Istället fortsätter de att slåss här.
Amateur Pethead
Vem skulle lägga ner? TS? Jag?Lägg ner, det finns gott om invandrare som beter sig bättre och tjänar mer än infödda svenskar, det är vidrigt att somliga ständigt måste påpeka att dom minsann är invandrare och därför ska ha det tuffare livet ut, eller kanske i flera generationer framåt. Eller att folk ständigt betonar att dom är invandrare, vad än dom gör.
Kriminalitet har ingenting med härkomst att göra, utan snarare med sociala förhållanden, ekonomi, riskbeteende, utbildning och samhället i stort.
Självklart ska de vara tacksamma, men för den skull finns det inget som motiverar att de ska bete sig annorlunda än andra. Varifrån har du fått det? Jag har ingen särskilt stor lust att hjälpa någon som sedan visar sig begå brott. Innan lastbilsattacken i Sthlm hade Sverige varnats för mannen som körde dödsbilen och han hade till och med nekats uppehållstillstånd, men befann sig ändå i Sverige illegalt!Så du menar att människor som kommer hit bara ska vara tacksamma. De ska vara helt annorlunda än andra människor och uppföra sig helt exemplariskt - för vi vill bara släppa hit absolut felfria fläckfria individer. Som nån sorts avelsförbättring för vår egen helt normala befolkning kanske?
Läste du mitt inlägg ordentligt? De flesta invandrare som kommer hit jobbar på ett eller annat sätt, men sedan finns det en liten grupp som inte gör det och som blir kriminella. Det är de kriminella invandrarna som man måste försöka hitta och föra ut ur landet.Vilka "de" pratar du om. Som fortsätter slåss?
För du sitter väl inte och gör svepande generaliseringar på samma nivå som
"alla män våldtar"?
Istället för att sprida smygrasism kan du inte svara på frågor istället?
Självklart ska de vara tacksamma, men för den skull finns det inget som motiverar att de ska bete sig annorlunda än andra. Varifrån har du fått det? Jag har ingen särskilt stor lust att hjälpa någon som sedan visar sig begå brott. Innan lastbilsattacken i Sthlm hade Sverige varnats för mannen som körde dödsbilen och han hade till och med nekats uppehållstillstånd, men befann sig ändå i Sverige illegalt!
Amateur Pethead
Läste du mitt inlägg ordentligt? De flesta invandrare som kommer hit jobbar på ett eller annat sätt, men sedan finns det en liten grupp som inte gör det och som blir kriminella. Det är de kriminella invandrarna som man måste försöka hitta och föra ut ur landet.
Amateur Pethead
Det där vet varken du eller jag nåt om, tro inte på allt media kablar ut för i jakten på lösnummerköpare är dom ungefär lika trovärdiga som SMHIs långtidsprognoser. Du sitter inte med facit, jag sitter inte heller med facit och media gör det definitivt inte har det visat sig gång på gång.Innan lastbilsattacken i Sthlm hade Sverige varnats för mannen som körde dödsbilen och han hade till och med nekats uppehållstillstånd, men befann sig ändå i Sverige illegalt!
Amateur Pethead
Aaa, där är du nåt på spåren, naturligtvis ska dom DNA-testas, kollas upp så det inte smugit in sig korsavel i dom 5 sista generationerna för vi kan ju inte hålla på med nån suspekt korsavel, det måste vara renrasigt. Vi ser ju nu hur det går när det avlas till höger och vänster, snart finns det både randiga och rutiga människor med 3 ben.vi vill bara släppa hit absolut felfria fläckfria individer. Som nån sorts avelsförbättring för vår egen helt normala befolkning kanske?
Självklart ska de vara tacksamma, men för den skull finns det inget som motiverar att de ska bete sig annorlunda än andra. Varifrån har du fått det? Jag har ingen särskilt stor lust att hjälpa någon som sedan visar sig begå brott. Innan lastbilsattacken i Sthlm hade Sverige varnats för mannen som körde dödsbilen och han hade till och med nekats uppehållstillstånd, men befann sig ändå i Sverige illegalt!
Amateur Pethead